عزیز فیلی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: از ساعات اولیه حادثه زلزله غرب کشور دستگاه های مختلف استان مرکزی با محوریت جمعیت هلال احمر استان اقلام و تجهیزات مورد نیاز هموطنان زلزله زده را به همراه بیش از 60 کارشناس زبده و کارآزموده به مناطق زلزله زده اعزام کردند.
وی ادامه داد: اکیپ های تعمیرات شبکه برق و گاز و آب، سه دستگاه آمبولانس، ۱۶ دستگاه کامیون و تریلر، خودروهای کمک دار، 2 دستگاه مینی بوس و تانکر آب، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس با تجهیزات کامل همراه با نیروهای امدادی و تخصصی از استان مرکزی به مناطق زلزله زده اعزام شده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی اظهار کرد: همچنین بیش از چهار هزار قوطی انواع کنسور لوبیا، قارچ و ماهی، چای کیسه ای، بیش از 100 کلنگ و بیلچه، انواع چراغ های جستجو، یک دستگاه زنده یاب، طناب دینامیک و طنابچه های انفرادی از دیگر تجهیزات اعزامی از استان مرکزی به کرمانشاه است.
وی اظهار کرد: همچنین یک تیم 17 نفره واکنش سریع، اسکان اضطراری و تیم آوار برداری به همراه تجهیزات کامل با یک دستگاه مینی بوس عصر روز گذشته به مناطق زلزله زده اعزام شد.
فیلی گفت: همچنین یک هزار تخته چادر، 2 هزار پتو، 10 دستگاه تریلر و کامیون و یک دستگاه جرثقیل از دیگر تجهیزات ارسال شده از استان مرکزی به کرماشناه است.
وی تاکید کرد: دستگاه ها و نهادهای استان مرکزی در هر زمینه ای توانایی امدادرسانی به زلزله زدگان را دارند و در صورت اعلام نیاز از طرف مقامات محلی بلافاصله افراد و تجهیزات به محل زلزله زده اعزام می شوند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری استان مرکزی افزود: مردم نیکوکار این استان نیز می توانند کمک های نقدی خود را به شماره حساب 99999به نام جمعیت هلال احمر نزد بانک های ملی، ملت، صادرات، رفاه کارگران، مسکن، دی، تجارت، سپه، پارسیان، شهر، آینده و رسالت و یا به شماره کارت 6104337770064606 پرداخت کنند.
وی افزود: همچنین مردم نقاط مختلف استان مرکزی برای ارائه کمک های غیر نقدی خود نیز می توانند به شعب جمعیت هلال احمر در همه شهرستان ها مراجعه و کمک های غیر نقدی خود را تحویل دهند.
زلزله ای به بزرگی هفت و سه دهم ریشتر شامگاه یکشنبه این هفته بخشی از استان کرمانشاه را لرزاند که بر اساس آخرین آمار 430 نفر جان خود را در این حادثه از دست داده اند و حدود هفت هزار و 500 نفر نیز مصدوم شده اند.
3017/3075/ خبرنگار: مصطفی مجللی *** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.