مسئول برگزاری این نمایشگاه روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: در این نمایشگاه 30 اثر از 13 دانشجوی رشته نقاشی در معرض دید عموم قرار گرفته است.
پریا ملک زاده افزود: رنگ روغن، چاپ دستی، طراحی، آبرنگ و اکریلیک تکنیک های استفاده شده در این آثار است.
وی ادامه داد: در این نمایشگاه همچنین مجسمه هایی از جنس فایبر گلاس، گچ و گل، چوب و پاپیه ماشه به نمایش گذاشته شده است.
وی با اشاره به اینکه امسال به عنوان سال ' اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال ' نامگذاری شده است، بیان کرد: در این راستا با هدف ایجاد زمینه ای برای اشتغال و کمک به اقتصاد دانشجویی نمایشگاه فروش آثار تدارک دیده شده است.
ملک زاده افزود: معرفی رشته نقاشی به دانشگاهیان و شهروندان ارومیه، ایجاد شادابی در فضای عمومی دانشگاه و آشنایی مردم با روحیه ها و دغدغه های هنرمندان از اهداف مهم این نمایشگاه است.
وی ادامه داد: مردم عادی در سایه فعالیت های هنری با دانشگاه ارتباط بیشتری پیدا می کنند و دانشگاه به عنوان مکانی برای رشد و توسعه هنر شناخته می شود.
استاد دانشگاه ارومیه بیان کرد: زمینه سازی در جهت اشتغال دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی، ایجاد صنف برای هنرمندها به خصوص برای نقاشان و افزایش تعداد گالری های دولتی انتظارهای دانشجویان و اساتید رشته نقاشی از متولیان فرهنگی استان است.
ملک زاده افزود: برپایی نمایشگاه ها و حمایت مادی و معنوی از هنرمندها و گالری ها، برگزاری دوره ای ِ بازارچه های هنری برای هنرمندان استان و حمایت از قانون کپی رایت برای آثار هنری از دیگر خواسته های دانشگاهیان از مسئولان است.
وی با تاکید بر لزوم اعتماد به هنرمندان در اجرای طرح های عظیم استانی گفت: نهادهای دولتی، برای معرفی بیشتر ظرفیت های دانشگاه، متولی برگزاری ورکشاپ در فضای دانشگاه شوند.
وی با اشاره به اینکه هنر به عنوان ابزاری مهم به منظور جذب سرمایه های عمومی موثر است، اظهار کرد: این امر در سایه اعتمادسازی برای هنرمندان و مسئولان انجام می شود تا کار تخصصی به افراد با صلاحیت و مهارت دیده سپرده شود.
وی پبشنهاد کرد: یک هیات کارشناسی متشکل از اعضای هیات علمی دانشگاه در شهرداری و دانشگاه و نهادهای دولتی تشکیل شود تا آثاری با کیفیت در سطح شهر به عنوان نمادها و مبلمان شهری عرضه شود.
به گزارش ایرنا فاطمه حسینی، مهرنوش بادپر، شیرین محمدی، شادی محمدی، حسانه بادامچی، سپیده گلدوست، ندا کریمی، نادیا دباغچی، مهدیه عباداله وند، فاطمه قدسی ، سیما پیری، مریم زیرکی و آرزو رحیمی هنرمندانی هستند که آثارشان در این نمایشگاه عرضه شده است.
این نمایشگاه از امروز /22 آبان/ تا یکم آذر جاری در دانشگاه ارومیه کیلومتر 11 جاده سرو سالن شهدای گمنام از ساعت 9 تا 16 برای بازدید علاقه مندان دایر است.
7129/2093 ** خبرنگار: توحید محمودپور** انتشار: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.