به گزارش خبرنگار ایرنا محمد حمیدی عصر یکشنبه در معارفه شهردار گنبدکاووس گفت: شهرهای گلستان ظرفیت های بالقوه زیادی برای سرمایه گذاری دارند که برای فعلیت آن باید با یک برنامه ریزی اصولی نسبت به جلب مشارکت های مردم اقدام نمایند.
وی افزود: شهرداری ها و شوراهای شهر بایستی عملکرد خود را شفاف به مردم گزارش دهند تا اعتماد آنان را برای مشارکت و همراهی با شهردار و شوراها جلب نمایند.
حمیدی اضافه کرد: درصورتی که شهرداری ها و مدیران شهری گلستان نتوانند مشارکت مردم را در توسعه و عمران شهری جلب نمایند با توجه به مردمی و غیردولتی بودن این نهادها، آینده ای خوبی در انتظار آنان نخواهد بود.
وی، مشکلات نیروی انسانی و مازاد بودن نیرو در برخی شهرداری های استان را از مهمترین مشکلات این نهادهای خدمات رسان دانست و تصریح کرد: برای رفع این مشکل باید بخشی از فعالیت های شهرداری ها به بخش خصوصی واگذار شود.
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان ادامه داد: همچنین برای ایجاد انگیزه در بین کارکنان شهرداری با موافقت وزارت کشور، بخشی از نیروهای شرکتی و قرارداری شهرداری ها تبدیل وضعیت می شوند.
حمیدی گفت: 900 نفر در 30 شهرداری استان گلستان واجد شرایط تغییر وضعیت هستند که 587 نفر آنها تا آخر سال از طریق برگزاری آزمون تبدیل وضعیت شوند و از این تعداد 76 نفر سهم شهرداری گنبد خواهند بود.
وی با تاکید برضرورت مدیریت و نظارت بر پرسنل توسط شهرداری و شورای شهر برای افزایش کارایی آنان، افزود: در هر حال نباید بیش از 60 درصد بودجه شهرداری ها صرف امور جاری و هزینه ای شود.
حمیدی، بودجه کل شهرداری های استان گلستان در سال جاری را چهار هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: اگرچه این رقم نسبت به سال قبل 500 میلیارد ریال بیشتر است اما با تاکید استاندار و نیز ظرفیت های بالقوه شهرداری ها برای ایجاد درآمدهای پایدار با اولویت جذب سرمایه گذار و مشارکت های مردم، این بودجه تا 10 هزار میلیارد ریال قابل افزایش است.
وی با اشاره به بودجه 472 میلیارد ریالی شهرداری گنبدکاووس در سال جاری و نیز تحقق 39 درصدی آن در نیمه نخست امسال، تصریح کرد: ظرفیت های موجود بزرگترین شهر استان از نظر وسعت و دومین شهر گلستان از نظر جمعیت دو تا سه برابر بودجه کنونی است.
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان یادآور شد: برای افزایش درآمدهای پایدار توسط شهرداری ها باید با شناسایی ظرفیت ها و معرفی صحیح آن به سرمایه گذاران، از مشارکت آنان و مردم در عمران و آبادانی شهری استفاده کرد.
حمیدی گفت: از این پس توجه و حمایت های دولت به شهرهای کمتر از 50 هزار نفر است و شهرهای بالای 50 هزار نفر باید با برنامه ریزی مناسبت نسبت به تامین منابع درآمدی پایدار برای خود اقدام نمایند که بهترین راه آن جلب مشارکت های مردم است.
وی همچنین با قدردانی وحدت و صمیمت بین اعضای شورای اسلامی شهر گنبدکاووس در معرفی شهردار این شهر در روز نخست شروع فعالیت، افزود: اعضای شورای و شهردار این شهر کم حاشیه ترین شورا و شهردار در استان گلستان هستند.
وی همچنین در حاشیه این مراسم به خبرنگاران گفت: پس از معرفی شهردار در 30 شهر گلستان حکم 18 نفر ابلاغ شده و حکم هشت شهردار دیگر نیز تا پایان آبان ماه جاری صادر می شود ضمن اینکه صلاحیت چهار شهردار باقی مانده در مرحله بررسی می باشد.
به گزارش ایرنا، در این جلسه که در محل دفتر شهردار و با حضور اعضای شورای شهر و مسئولان واحدهای مختلف شهرداری گنبدکاووس برگزار شد، حکم منصور طعنه گنبدی به عنوان شهردار قرائت و به او تحویل شد.
شهر گنبدکاووس با افزون بر 150 هزار نفر جمعیت و 28 کیلومتر مربع وسعت درشرق استان گلستان واقع است.
/3039/2729
*خبرنگار : علی لکزانوری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.