مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: ششمین جشنواره شعر یادمان ولایت به زبان ترکی آذری 23 آبان در ارومیه برگزار می شود.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی حجت الاسلام محمد باقر کریمی در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه ششمین دوره این جشنواره امسال در ارومیه 23 آبان در دو بخش نماز ،ایثار ، شهادت وامر به معروف و نهی از منکر برگزار می شود افزود:  امسال 342 اثر از 157شاعر  هشت استان به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که امسال شاهد افزایش 60درصدی در ارسال آثار به این جشنواره بودیم.

وی با اشاره به بیست و پنجمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی اظهار کرد: این نمایشگاه با شعار آینده روشن با خانواده کتابخوان در آذربایجان غربی از 20لغایت 26 آبان ماه در سطح استان دایر است.

حجت الاسلام کریمی با بیان اینکه سال گذشته 25 هزار عنوان جلد کتاب به کتابخانه های استان اهدا شده است اظهار کرد: 6 هزار جلد کتاب از اغاز سال جاری تاکنون به کتابخانه های آذربایجان غربی اهدا شده است.

وی گفت:از سال 95 تاکنون 31 هزار جلد به کتابخانه ها مدارس ،دانشگاه ها ،مساجد و مناطق حاشیه نشین  استان اهداءشده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه امسال در پانزدهمین نمایشگاه کتاب استان حدود 36 هزارو 251 عنوان کتاب در نمایشگاه عرضه شده است تصریح کرد: 10 میلیون تومان در راستای حمایت از مولفین در نمایشگاه کتاب بن کارت اهداء شد.

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت:206 عنوان کتاب در سال 95 و  139 عنوان کتاب در 6ماه اول سال 96 به زبان های ترکی، کردی و فارسی منتشر شده است.

وی تصریح کرد: :سال گذشته در حوزه سایت موسسه خانه کتاب ایران که مربوط به صدور کارت شناسایی برای اهل قلم است برای 158 مولف کارت مولف صادر شده است.

حجت الاسلام کریمی با بیان اینکه سال گذشته در راستای حمایت از مولفین حدود 90 میلیون تومان برای خرید 95 عنوان کتاب اختصاص یافت یاد آور شد: امسال هم در دو مرحله در مجموع 80 میلیون تومان به منظور حمایت از مولفین، کتاب خریداری شده است.

وی افزود: از بیش از 140 ناشر استانی، 60 ناشر فعال ، 25 ناشر نیمه فعال ، 25 ناشر جدید و 35 ناشر غیر فعال هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه 67 کتابخانه نهادی و40 کتابخانه مشارکتی در آذربایجان غربی وجود دارد افزود: 187 کتابخانه تحت عنوان کتابخانه مساجد در سطح استان دایر بودکه  تعداد 66 هزار نفر در کتابخانه های استان عضو هستند.  


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.