مسعود سلیمانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از مشکلات اساسی این فدراسیون، بدهی 6 میلیارد ریالی آن است که در حال پرداخت این بدهی و رفع مشکلات هستیم تا زمینه ترویج اسکواش در کشور فراهم شود.
وی با اشاره به اینکه اردوی تیم ملی اسکواش از 15 دی سال جاری در تهران برگزار می شود، اضافه کرد: آماده سازی بازیکنان برای حضور در مسابقات قهرمانی مردان آسیا در فروردین سال آینده در کره جنوبی هدف اصلی این اردوست.
وی ادامه داد: تیم جمهوری اسلامی ایران اگر بتواند در مسابقات آسیایی کره جنوبی رتبه مناسبی را کسب کند، جواز حضور در بازی های آسیایی جاکارتا 2018 را به دست می آورد.
رئیس فدراسیون اسکواش با اشاره به ظرفیت های بالقوه آذربایجان غربی اظهار کرد: این استان جزو پنج استان برتر کشور در رشته اسکواش است و توانسته چندین مسابقه بین المللی را به طور شایسته برگزار کند.
سلیمانی گفت: برای اینکه ورزشکاران و مربیان این استان تقویت شوند، 2 نفر از مربیان استانی این رشته با سهمیه رایگان می توانند در کلاس داوری درجه 2 جهانی که برای اولین بار در آذرماه در تهران برگزارمی شود، شرکت کنند.
به گزارش ایرنا، واژه اسکواش به معنای فشردن است و صدای برخورد توپ به دیوار، صدایی را تداعی می کند که شبیه اسکواش است، از این رو نام این رشته ورزشی را اسکواش گذاشته اند و معادل نام ایرانی آن کوبان است.
اسکواش ورزشی راکتی است که به صورت تک‌نفره (2 بازیکن) و دونفره (4 بازیکن) در زمینی کاملا احاطه‌شده با دیوارهای شیشه‌ای انجام می‌شود، شیشه‌ای بودن دیوارها، تماشای بازی توسط تماشاگران را امکان‌پذیر می‌کند، در مسابقه‌های بین‌المللی دیوارهای بیشتری از جنس شیشه در نظر گرفته می‌شود.
آذربایجان غربی از 10 تا 14 آبان ماه میزبان مسابقات بین المللی اسکواش حرفه ای مردان جهان با عنوان جام ' صلح و دوستی' بود که این مسابقات با برتری اسکواش باز ایرانی به پایان رسید.
8135/ 2093 ** خبر: شهین بیدادرس ** انتشار: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.