شهریار حیدری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه افزایش این میزان به 50 هزار تن قابل پیش بینی است، افزود: سازمان تعاونی روستایی از طریق تشکل های باغداران با ایجاد 50 مرکز خرید در سطح 11 شهرستان استان نسبت به خرید سیب صنعتی اقدام کرده است.
وی با تاکید بر اینکه خرید تضمینی سیب صنعتی از 15 شهریور آغاز شده است و تا 30 آبان ادامه می یابد، اظهار کرد: امسال دولت برای خرید تضمینی سیب صنعتی قیمت علی الحساب 2 هزار و 880 ریال را تعیین کرده است.
وی اضافه کرد: تعداد 2 کارخانه نیز طی روزهای اخیر در ارومیه به مراکز خرید سیب صنعتی اضافه شده است تا خرید تضمینی این محصول تسریع شود.
مدیر سازمان تعاون روستایی آذربایجان غربی با بیان اینکه پرداخت بهای سیب خریداری شده در اولین فرصت انجام می شود، گفت: وجوه مربوط به بهای سیب صنعتی خریداری شده در سه مرحله به کشاورزان پرداخت شده است.
حیدری با بیان اینکه تاکنون بیش از 40 میلیارد ریال به حساب بهره برداران واریزشده است، افزود: بقیه مطالبه های کشاورزان نیز در حال پرداخت است.
حیدری با بیان اینکه در ارومیه 20 مرکز خرید سیب صنعتی دایر است، ادامه داد: از مجموع خرید تضمینی انجام شده بیش از 10 هزار تن به خارج از استان صادر شد.
به گفته وی در شهرستان های ارومیه و سلماس بیشترین خرید انجام گرفته است.
به گزارش ایرنا میزان متوسط تولید سیب صنعتی در استان سالانه 100 تا 250 هزار تن است که امسال به علت وزش باد و ریزش سیب از درختان، این میزان افزایش یافته است.
آذربایجان غربی تولید کننده اول سیب در کشور است و سالانه 600 هزار کیلوگرم تا 1.2 میلیون تن سیب درختی از سطح بیش از 45 هزار هکتار از باغ های استان برداشت می شود.
بخشی از سیب استان به مصارف تازه خوری، قسمتی در صنایع تبدیلی و بخشی نیز به سایر کشورها صادر می شود.
7125/3072
** خبرنگار: طاهره نوید آرین ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.