رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از تولید بیش از یک میلیون تن سیب در استان طی سال جاری خبرداد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی اسمعیل کریم زاده درجلسه بررسی وضعیت سیب درختی تولیدی استان  که با حضور استاندار آذربایجان غربی برگزار شد افزود:آذربایجان غربی قطب اصلی تولید سیب در کشور است که امسال با تولید بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن با بهترین کیفیت، آماده صادرات به بازارهای هدف صادراتی است.

وی با بیان اینکه آذربایجان غربی با دارا بودن بیش از ۵۰ درصد صنایع تبدیلی و تکمیلی کشور به عنوان قطب اصلی این صنایع در کشور به شمار می رود تصریح کرد: سالانه در حدود ۳۵۰ هزار تن از سیب تولیدی استان در این واحدهای تولیدی مصرف می شود. 

کریم زاده سالانه به طور میانگین بیش از ۲۰۰ هزار تن از سیب تولیدی استان به صورت تازه خوری از زمان برداشت محصول، مصرف و یا به کشورهای همسایه صادر می شود‌.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت:در حال حاضر میزان صادرات سیب درختی از استان نسبت به سال گذشته از رشد قابل توجهی برخوردار است.

وی اظهار کرد: به منظور تجهیز و نوسازی دستگاههای فرسوده سردخانه ها و راه اندازی واحدهای سورت و بسته بندی و ارتقای ضریب مکانیزاسیون کشاورزی از محل تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی به متقاضیان تسهیلات پرداخت و حمایت می شود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.