مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اشنویه از جذب 2 میلیارد ریال یارانه دولتی برای خرید ادوات کشاورزی حفاظتی در این شهرستان خبرداد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی ، سید انور حسینی در جلسه آموزشی جهت آشنایی کشاورزان منطقه با نحوه استفاده از ادوات حفاظتی و چگونگی کالیبراسیون آنها با حضور کشاورزان فعال در مرکز جهاد کشاورزی نالوس شهرستان اشنویه برگزار شد اظهارکرد: امسال مبلغ 2 میلیارد و 800 میلیون ریال یارانه بلاعوض دولتی  برای خرید ادوات کشاوری حفاظتی از محل اعتبارات احیای دریاچه ارومیه به این شهرستان اختصاص یافته است که تاکنون حدود دو میلیارد ریال آن جذب شده و مابقی نیز در حال جذب است.

 

وی همچنین بیان کرد: از محل جذب این میزان اعتبار ۷ دستگاه کارنده نخود، ۳ دستگاه کشت مستقیم ۱۳ ردیفه، ۴ دستگاه خاکورز مرکب و  بیش از ۲ میلیون متر نوار تیپ خریداری خواهد شد.

حسینی ادامه داد: طرح کشاورزی حفاظتی با هدف صرفه جویی در مصرف انرژی و استفاده بهینه از آب، کاهش میزان عبور و مرور ماشینهای کشاورزی و در نتیجه حفظ و نگهداری رطوبت خاک، جلوگیری از استهلاک ادوات و فرسایش خاک و مدیریت بقایای گیاهی در سطح اراضی کشاورزی  اجرا می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اشنویه  افزود: امسال از محل اعتبارات خط اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی در حدود ۲۷ میلیارد ریال به این شهرستان برای زیر بخش زراعت ۱۷ میلیارد ریال، باغبانی ۸ میلیارد ریال و دام و طیور ۱۳۰۰ میلیون ریال اختصاص یافته است که تاکنون تقریبا 9 میلیارد ریال آن جذب شده است.

به گزارش ایسنا؛ شهرستان اشنویه دارای 23 هزار هکتار اراضی زراعی  و 11 هزار هکتار اراضی باغی است.

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.