ابراهیم حسنی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پایین بودن تعداد تخت های بیمارستانی از میانگین کشوری و فرسوده بودن آنها 2 مشکل اساسی در این حوزه در آذربایجان غربی است که برای بهبود این وضعیت، در سال های فعالیت دولت یازدهم اقدامات قابل توجه به اتمام رسیده و در دست اجراست.
وی اضافه کرد: راه اندازی 143 تخت ویژه، آماده بهره برداری شدن بیمارستان های 250 و 216 تختخوابی خوی، 64 تختخوابی تکاب، 32 تختخوابی چالدران، طرح های توسعه بیمارستان های امام (ره) ارومیه و حضرت فاطمه (س) میاندوآب از جمله اقدامات انجام شده برای بهبود این وضعیت به شمار می رود.
وی اظهار کرد: طرح توسعه بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه از جمله طرح های بزرگ بهداشتی درمانی در آذربایجان غربی است و با 48 تخت ویژه، 70 تخت بستری و 70 تخت اوژانس و تحت نظر در آینده نزدیک به مردم استان خدمت رسانی می کند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی با اشاره به واگذاری زمین جایگزین بیمارستان کوثر به دانشگاه بیان کرد: احداث این طرح از نیمه بهار امسال آغاز شده و تاکنون بیش از 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
حسنی گفت: علاوه بر آن در 12 شهرستان آذربایجان غربی کلینیک تخصصی به بهره برداری رسیده و در 13 شهرستان نیز 100 تخت در قالب واحد های تک نفره زایمان طبیعی راه اندازی شده است.
وی افزود: در قالب این طرح ها بیش از یکهزار و 200 میلیارد ریال برای ساخت و تجهیز بیمارستان ها و مراکز درمانی آذربایجان غربی هزینه شده است.
به گزارش ایرنا، در ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید، آذربایجان غربی بیست و هشتمین استان کشور در شاخص های سلامت بود ولی در آخرین اظهار نظر مسئولان این بخش، در حال حاضر این رده به هفتم کشوری ارتقا یافته است.
8137/2093 ** خبر: سیده فاطمه سجادی ** انتشار: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.