علی شرق روز شنبه در جمع کمک پرستاران معترض در ارومیه افزود: در خصوص جذب نیروهای کمک پرستاری در مراکز درمانی آذربایجان غربی طبق نامه معاونت توسعه مدیریت وزارت بهداشت مبنی بر صدور مجوز به کار گیری 81 نفر کمک پرستار در قالب خرید خدمات با رعایت قوانین و ضوابط مربوطه در فضای رقابتی و تعیین اعتبار مالی، نیازهای رده شغلی کمک پرستاری به تفکیک بیمارستان های تابعه دانشگاه برای اقدامات مقتضی و برگزاری آزمون و سایر مراحل به مدیریت توسعه سرمایه انسانی دانشگاه ارسال شده است.
وی اضافه کرد: در ارتباط با رنگ و مدل یونیفرم کمک پرستاری نظیر سایر رشته های گروه پرستاری اعم از پرستاری، هوشبری و اتاق عمل دستورالعمل و ضوابط طرح و رنگ لباس فراگیران کمک پرستاری توسط معاونت پرستاری وزارت بهداشت به دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ شده است.
وی اظهار کرد: مقرر شد مشکلات مربوط به فرآیند آموزش از قبیل حضور فعال مربیان آموزشی، امکانات رفاهی فراگیران توسط نهادهای آموزش دهنده جهاد دانشگاهی و شرکت تعاونی نظام سلامت بر اساس ضوابط مربوطه مورد بررسی و اقدام لازم قرار گیرد.
وی ادامه داد: درخواست متقاضیان در خصوص مسائل طرح شده در این جلسه نیز به صورت مکتوب به حوزه معاونت درمان دانشگاه ارسال و نسبت به انعکاس آن به وزارت بهداشت اقدام می شود.
به گزارش ایرنا، صبح امروز تعدادی از کمک پرستاران در مقابل معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تجمع کرده و خواستار توجه به خواسته های خود شدند.
بر اساس سیاست های وزارتی رشته پرستاری در سه سطح تخصصی، عمومی و مقدماتی تقسیم می شود که در راستای عملیاتی کردن سطح پرستار مقدماتی، معاونت پرستاری وزارت بهداشت اقدام به سیاست گذاری در راستای تربیت و آموزش کمک پرستاران یکساله کرده که در استان آذربایجان غربی مسئولیت آموزش و تربیت آنان به 2 نهاد جهاد دانشگاهی و شرکت تعاونی نظام سلامت واگذار شده است.
8137/2093 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.