رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: در نیمه نخست امسال، بیشترین سهم ارزشی واردات استان از کشور ترکیه با 71 درصد بوده است.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، جعفرصادق اسکندری با اشاره به عمده کشورهای مبداء وارداتی در 6 ماهه امسال اظهار کرد: در این رابطه کشورهای مبداء صادراتی، ترکیه، اکوادور، آلمان، ایتالیا و چین بوده است.

وی تصریح کرد: کشور ترکیه به لحاظ سهم وزنی 77 درصد و به لحاظ سهم ارزشی 71 درصد را به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با اشاره به عمده کالاهای وارداتی استان در نیمه نخست امسال گفت: در این زمینه نیز موز سبز تازه یا خشک کرده، تخته‌های فیبری از چوب، نخ چند لا یا کابله، موتور گیربکس آسانسور، پرتقال تازه خشک شده، کمباین و اجزا و قطعات تریلرها و نیمه تریلرها از جمله محصولات وارداتی بوده است.

وی گفت: در مقایسه آماری ارزش دلاری صادرات 6 ماهه 96 در مقایسه با مشابه سال گذشته، شاهد رشد واردات از کشور آلمان  و کاهش واردات از چین به میزان 58 درصد، اکوادور 18 و ایتالیا به میزان هفت درصد از لحاظ ارزشی هستیم.

اسکندری بیان کرد: در خصوص سهم ارزشی واردات از ترکیه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته دو درصد افزایش داشتیم و کشور اکوادور دومین کشور با پنج درصد سهم ارزشی واردات با محصول موز بوده است.

وی اظهار کرد: این محصول با اختصاص بالاترین سهم ارزشی واردات با 15 درصد جزو نخستین و عمده‌ترین محصولات وارداتی استان به شمار می‌رود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.