به گزارش ایرنا پرویز تقوی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: میزان صادرات از گمرکات استان از نظر وزنی نیز با 39 درصد کاهش نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته به حدود 234 هزار تن رسیده است.
وی با تاکید بر اینکه از نظر واردات نیز ارزش کالاهای وارد شده با 2 درصد کاهش به 114 میلیون دلار رسیده، افزود: از نظر وزنی نیز میزان واردات با 26 درصد کاهش به 93 هزار تن رسیده است.
وی با اشاره به ترانزیت خارجی و داخلی از گمرکات آذربایجان غربی گفت: در این زمینه نیز افزایش در تمام بخش های ترانزیت از هفت تا 171 درصد گزارش شده و گزارش ها بیانگر افزایش درآمد استان از محل گمرکات به میزان 71 درصد در سال 95 و افزایش 11 درصدی در 2 ماه اول سال جاری است.
ناظر گمرکات آذربایجان غربی اضافه کرد: میزان تردد مسافران نیز در 2 ماه اول امسال 636 هزار نفر بوده که نسبت به مدت زمان مشابه پارسال با حدود 485 هزار نفر، افزایش یافته است.
تقوی گفت: مسافران ورودی به استان در سال جاری با 34 درصد افزایش نسبت به مدت زمان مشابه به 334 هزار نفر رسیده است.
وی با اشاره به نصب تجهیزات کنترلی پیشرفته در گمرکات استان افزود: در دولت گذشته هفت دستگاه ایکس ری کامیونی پیشرفته در گمرکات استان مستقر بوده که هم اکنون این تعداد به 13 دستگاه افزایش یافته و از این تعداد 11 دستگاه فعال است.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی دارای 17 گمرک و بازارچه و دارای مرزهایی با ترکیه، عراق و جمهوری خودمختار نخجوان به طول یکهزار کیلومتر است.
گمرک ارومیه، سرو، بازرگان، پلدشت، رازی، سردشت، پیرانشهر، خوی و مهاباد گمرکات فعال استان و بازارچه های سرو ارومیه، گیله سردشت، رازی خوی، تمرچین پیرانشهر، ساریسو پلدشت از بازارچه های فعال آذربایجان غربی است.
سالانه بیش از 2.5 میلیون نفر از گمرکات آذربایجان غربی تردد می کنند.
125/3072
** خبرنگار: طاهره نوید آرین ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.