وزیر کشور گفت: استاندار جدید آذربایجان غربی مسیر اعتدال را برای تحقق توسعه پایدار در پیش گیرد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی عبدالرضا رحمانی فضلی در مراسم تکریم و معارفه استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر استفاده از ظرفیت جناح ها وگروههای  مختلف در امور اجرایی استان تصریح کرد: باید بدون لحاظ، از جناح های مختلف سیاسی در پیشبرد اهداف توسعه  کشور به شرط رعایت اعتدال و قبول اصول دولت استفاده کرد.

وی گفت: همانطور که هیچ افراط و تفریطی را در دولت نمی پسندیم؛ استاندار جدید اذربایجان غربی این اصل را باید سرمشق امور خود در استان قرارداده و مسیر اعتدال را برای تحقق توسعه پایدار در پیش گیرد.

رحمانی فضلی گفت: برای دولت خط اعتدال در روش،عمل و اقدام یک اصل است و استاندار جدید نیز در تقویت این اصل باید تلاش کند.

وی با اشاره به شرایط کشور بعد از تحویل دولت تدبیر و امید بعد انتخابات تصریح کرد: در شرایطی دولت جایگزین دولت قبلی شد که تورم زیادی در کشور حاکم بوده وهیچ ذخایری باقی نمانده بود و دولت در سخت ترین شرایط کار را برعهده گرفته بود.

وزیر کشوربا بیان اینکه بحث های در مورد دخالت ایران در منطقه مطرح  است تصریح کرد:ایران هیچ دخالتی در منطقه نداشته و فقط در مقابل یاغی گری های داعش و عمال استکبارو تکفیری ها وارد عمل شده ایم.

رحمانی فضلی با اشاره به تهمت های اخیر آمریکا بر سپاه افزود:به سپاهی که از متن مردم برخاسته و در هیچ زمانی مردم را تنها نگذاشته، تهمت تروریست می زنند .

وی با بیان اینکه ایران مسیر استقلال و آزادی را با قدرت بیشتری دنبال می کند اظهار کرد: کشور ایران در همه حوزه در  دولت تدبیر و امید با شرایط مطلوبی کشور را اداره کرده است.

رحمانی فضلی با بیان اینکه توسعه کشور باید توسط معتقدان به اصول ان اداره شود بیان کرد: هرانچه که امنیت کشور راتامین کند برای ما اصل و حکم است.

وی با بیان اینکه مسئله توسعه در شرایط کنونی کشور یک ضرورت است خاطر نشان کرد: توسعه پایه قدرت هر کشوری بوده و باید در بخش های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی زمینه های توسعه فراهم شود.

وزیر کشور گفت امریکا کشور ایران را متهم به تولید سلاح هسته ای می کند در حالی که خود تامین کننده این سلاح در کشورهای منطقه بوده و ایران به هرانچه را که امینت کشور را تضمین می کند و متناسب اعتقادات دینی است حق دسترسی دارد.

وی با اشاره به اینکه سلاح وتامین امنیت جز الزامات کشور است ادامه داد: سلاح های ما باید دورترین نقطه ای که کشور ما را تهدید می کند مورد هدف قرار دهد ما با سلاح های هسته ای همانند معظم له مخالفیم.

رحمانی فضلی گفت: دولت در حوضه سیاسی ایجاد نشاط، مشارکت فعالیت قوی در آزادی بیان و صیانت از آزادی را جز اصول سیاسی خود تعریف کرده است.

وی با بیان اینکه توسعه اقتصادی ، اقتصاد مقاومتی از اولویت ها ی اصلی دولت است تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی نسخه ای شفابخش برای کشور است که باید مسیرتحقق این اصل تداوم یابد.

وی محور اصلی اقتصاد مقاومتی را مردم دانست و اظهار کرد: می توان با تکیه بر اراده و توان مردمی و استفاده از ظرفیت انها در حوزه های سرمایه گذاری، تولید و مدیریت گام های موثری در تعالی کشور برداشت.

وزیر کشوربااشاره به غنی بودن استان از لحاظ منابع طبیعی تصریح کرد:از نظر منابع طبیعی آذربایجان غربی با داشتن منابع آب ،داشتن مرز با کشورهای مختلف یک استان غنی است که باید بتواند با استفاده از آنها توسعه یابد.

وی گفت: رشد ۸ درصدی در بهبود زیرساخت ها از طریق منابع دولتی امکان پذیر نبوده و در این راستا باید از ظرفیت بخش خصوصی، با جذب سرمایه گذار خارجی و با استفاده از منابع بانکی و بنگاههای اقتصادی برای توسعه و پیشرفت بهره جست.

رحمانی فضلی با بیان اینکه که بهره وری در امور باید افزایش یابد اظهار کرد: باید 50 درصد از تولیدات استانی را با نگاه ارزآوری و صادرات تولید کرد و معیشت مردم را ارتقا بخشید.

وزیر کشور با اشاره به وجود تنوع اقوام و مذاهب در اذربایجان غربی اظهار کرد: مردم آذربایجان غربی با وحدت و یکپارچگی و همدلی در حوزه های اقتصاد مقاومتی و از طریق افزایش  تعامل با استاندار جدید زمینه ساز توسعه و جهشی بزرگی در استان باشند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.