بهمن مرادنیا روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: کردستان از جمله استان هایی است که دارای منابع غنی معدنی، آب، نیروی انسانی ماهر و زمین مناسب بوده و با سرمایه گذاری می توان ضمن ایجاد اشتغال توسعه پایدار را در استان فراهم کرد.
وی اضافه کرد: برنامه اصلی ما حمایت از سرمایه گذاران داخل استان بوده و اگر سرمایه گذاران داخلی و خارجی دیگر نیز تمایل به سرمایه گذاری داشته باشند از آن استقبال می کنیم.
وی گفت: با جذب سرمایه گذار و رونق تولید سایر زیرساخت های توسعه اقتصادی استان نیز مورد توجه قرار می گیرند و اقتصاد کردستان شکوفا می شود.
وی در خصوص دیگر برنامه هایش در کردستان گفت: برنامه اصلی ما ایجاد وحدت و همدلی در بین تمامی اقشار مختلف مردم استان بوده و از همه صاحب نظران و علاقمندان برای توسعه استان بهره می گیریم.
وی گفت: توسعه کردستان نیازمند همکاری و هماهنگی طیف های مختلف مردم اهل تشیع و تسنن، مدیران دستگاه های اجرایی، روحانیون و اصحاب رسانه با مسئولان بوده و لازم است این همراهی و هماهنگی بیشتر شود.
در جلسه امروز چهارشنبه هیئت دولت گزینه های پیشنهادی وزارت کشور برای تصدی مسئولیت استانداری های؛ آذربایجان غربی، کردستان، گلستان و مرکزی معرفی و با تصویب هیأت وزیران، برای این مسئولیت انتخاب شدند.
در این جلسه 'بهمن مرادنیا' به عنوان استاندار کردستان تعیین شد.
'بهمن مرادنیا' نماینده کردستان در ادوار گذشته ( دور هشتم) مجلس شورای اسلامی بوده و به عنوان نماینده مردم بیجار به مجلس راه یافته بود وی هفدهمین استاندار کردستان، چهارمین استاندار بومی و دومین استاندار کردستان در دولت تدبیر و امید است.
مرادنیا دارای مدرک فوق لیسانس مدیریت دولتی بوده و سابقه خدمت در وزارت جهادکشاوری و ریاست هیات مدیر شرکت اعتباری فجر اعتبار را در کارنامه مدیریتی خود دارد.
مرحوم ابراهیم یونسی (1358)، محمدرضا رحیمی (1372) و عبدالله رمضان زاده (1376) به ترتیب سه استاندار بومی کردستان در سالهای گذشته بودند.
عبدالمحمد زاهدی از 10 آذر سال 1392 در سمت استاندار کردستان قرار داشت و اکنون استاندار استان قزوین است.
به گزارش ایرنا، استان کردستان با 29 هزار و 137 کیلومتر مربع طبق سرشماری سال 1395 دارای یک میلیون و 603 هزار نفر جمعیت است که از شمال به استان آذربایجان غربی و قسمتی از زنجان، از جنوب به کرمانشاه و از شرق به همدان و از غرب با کشور عراق همسایه است.
استان کردستان دارای 10 شهرستان، 29 شهر، 31 بخش، 86 دهستان و یک هزار و 697 آبادی دارای سکنه و 187 آبادی خالی از سکنه است.
خبرنگار: عبدالله رحمانی/**انتشاردهنده: امید بهمنی
3020/ 6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.