کلینیک های سیار دندان پزشکی در روستای رزگه ارومیه افتتاح شد.

به گزارش ایسنا منطقه آدربایجان غربی، علی تقی زاده افشاری معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان غربی در آیین افتتاح کلینیک های سیار دندان پزشکی اظهار کرد: وزارت بهداشت در یک اقدام ابتکاری کلینیک های سیار را به تعداد ۸۰ کلینیک جهت ارائه خدمات سلامت دهان و دندان به مناطق محروم کشور فراهم کرده است که از این تعداد دو کلینیک نیز به آذربایجان غربی اختصاص یافته است.

وی افزود: هرکدام از کلینیک ها با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان و توسط دندان پزشکان خیّر آماده ارائه خدمات دندان پزشکی به مناطق محروم هستند.

تقی زاده افشاری هدف از اجرای این طرح را خدمات رسانی درمانی مطلوب و ارتقای شاخص سلامت دهان و دندان در کشور عنوان کرده وخاطر نشان کرد: این کلینیک ها مجهز به سیستم گرمایش، سرمایش، منبع آب و فاضلاب و رادیو گرافی بوده که موظف به ارائه خدمات به صورت ۲۰۰ روز در سال و گردشی در مناطق محروم هستند.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی رتبه ۷ کشوری را در حوزه سلامت و درمان به خود اختصاص داده است تصریح کرد: ۵۳۳ طرح بهداشتی و درمانی در استان در حال بهره برداری است که از این تعداد ۳۰ طرح افتتاح شده و مابقی در دست اقدام است، همچنین در سال جاری حدود یک هزار تخت نیز به تخت های بیمارستانی افزوده خواهد شد.

معاون امور اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی در ادامه گفت: به زودی انجمن خیرین سلامت دهان و دندان در آذربایجان غربی راه اندازی می شود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.