جمشید نظمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به زیر ساخت های لازم برای حرفه ای شدن مسابقات دوچرخه سواری افزود: یکی از اساسی ترین زیرساخت ها، پخش زنده این مسابقات در تمام طول مسیر است که تاکنون در این خصوص توفیقی نداشته ایم.
وی ادامه داد: با توجه به زیرساخت های موجود در داخل، در حال حاضر این امکان وجود ندارد تا صدا و سیما تمامی مسیر تور را پوشش تصویری دهد.
وی با بیان اینکه فدراسیون جهانی دوچرخه سواری این تور را به عنوان یک تور نیمه حرفه ای قبول کرده است، اضافه کرد: برای نیمه حرفه ای شدن نیازمند یک سری مقدمات بود که که در بیش از 30 سال گذشته توانسته ایم این مقدمات لازم را کسب کنیم.
وی اظهار کرد: تمامی حرکات و اقدامات تور توسط نمایندگان فدراسیون بین‌المللی دوچرخه‌سواری /UCI/ ارزیابی می شود و امتیاز بندی لازم صورت می گیرد و بر اساس همین امتیازهاست که مجوز برگزاری سالانه تور را به ما می دهند.
مدیر سی و دومین تور بین المللی دوچرخه سواری ایران - آذربایجان با اشاره به اینکه اگر مسابقات در سطح حرفه ای برگزار شود، می توان با جذب حامی مالی، درآمدزایی کرد، گفت: در حال حاضر برای برگزاری این تور تنها هزینه صورت می گیرد و درآمدی از این طریق نداریم که امیدواریم این روند تغییر یابد.
نظمی بیان کرد: با توجه به اینکه تور بین المللی دوچرخه سواری ایران – آذربایجان در تقویم جهانی ثبت شده است، افزود: هر سال استقبال خوبی از سوی تیم های دوچرخه سواری اروپایی داریم که این امر امسال نیز با وجود تغییر زمان برگزاری تور از اوایل تابستان به اوایل پاییز محقق شد.
به گزارش ایرنا تور آذربایجان، یک تور بین‌المللی دوچرخه‌سواری جاده‌ای در کشور است، این تور معتبرترین تور دوچرخه‌سواری ایران و قدیمی‌ترین تور دوچرخه سواری در قاره آسیا به شمار می‌آید که همه ساله در اواخر بهار در منطقه آذربایجان ایران در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل زیر نظارت فدراسیون بین‌المللی دوچرخه‌سواری (UCI) برگزار می‌شود. نخستین دوره این رقابت‌ها در سال ۱۳۶۵ در سطح ملی و با حضور تیم‌های ایرانی برگزار شد.
کل جوایز بخش انفرادی و تیمی این مسابقات 100 هزار دلار می باشد.
8135/ 2093 ** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشار دهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.