به گزارش ایرنا ماموستا مصطفی محمودی در خطبه های این هفته نماز جمعه پیرانشهر افزود: ایران اسلامی در 40 سال گذشته نشان داده است که هیچ زمانی در مقابل خواسته های ظالمانه آمریکا و استکبار جهانی تسلیم نمی شود.
وی اضافه کرد: آموزه های دین مبین اسلام ما را به مقابله با ظالمان در دنیا فرا می خواند و ایران نیز با این نگاه در مقابل ظلم جهانی از جمله آمریکا ایستاده است.
وی اظهار کرد: قیام امام حسین(ع) راهنمای مظلومان و مستضعفان دنیا در مقابله با ظالمان است زیرا آن حضرت نیز در مقابل ظلم های یزید و ایادی آن تسلیم نشد و جان خود را نیز در این راه مقدس فدا کرد.
امام جمعه پیرانشهر ادامه داد: امام حسین (ع) محبوب پیامبر بزرگوار اسلام (ص) بود ولی یزید و لشگر یزیدیان، آن حضرت را به شهادت رساندند و بزرگترین ظلم را در حق آن حضرت انجام دادند.
ماموستا محمودی امام حسین (ع) را پیروز واقعی میدان کربلا دانست و گفت: بنی ‌امیه 90 سال حکومت کرد ولی امروز نامی از این حکومت نیست ولی نام امام حسین (ع) تاکنون زنده مانده است و تا ابد نیز زنده خواهد ماند.
به گزارش ایرنا، فردا و پس فردا، روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی است و در جای جای ایران اسلامی و آذربایجان غربی، مجالس عظیم عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) برپا می شود.
شهرستان پیرانشهر در جنوب غربی آذربایجان غربی قرار دارد.
8137/2093
** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.