به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین قادر محمدی درخطبه های این هفته نماز جمعه چهارباغ با تسلیت فرا رسیدن ایام تاسوعا و عاشورای حسینی و قدردانی از حضور گسترده مردم شهید پرورایران در مراسم تشییع شهید حججی افزود: روز پنجم مهر که مصادف با ششم محرم است، روزمقدسی در تاریخ ایران اسلامی شد زیرا در این روز پیکر مطهر شهیدی والا مقام در میهن عزیزمان با شکوه خاص تشییع شد.
وی گفت: این شهید والامقام عزم و اراده‏اش مرزهای ملی را درنوردید و و بینش او، وی را در داخل سرزمینش محدود نکرد.
وی ادامه داد: تشییع با شکوه پیکر مطهر شهید مدافع حرم و حریم اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام، محسن حججی با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی و سخنان مختصری که به خانواده این شهید بیان داشتند، رنگ و بوی دیگری گرفت.
خطیب جمعه چهارباغ در بخش دیگر خطبه ها بااشاره غیر قانونی بودن همه‏پرسی اقلیم کردستان عراق گفت: همه‏پرسی استقلال کردستان عراق، تنها یک موافق رسمی دارد و آن رژیم صهیونیستی است.
وی خاطرنشان کرد: البته ایالات متحده آمریکا نیز گرچه سیاست «اعلامی‏اش» مبنی بر مخالفت با استقلال کردستان عراق است، اما در پشت پرده و در راستای سیاست‏های «اعمالی‏اش» در منطقه، موافق استقلال کردستان عراق است چراکه از این طریق یک گام از سناریوی تجزیه عراق را که سال‏هاست آن‏را دنبال می‏کند، برمی‏دارد.
امام جمعه چهارباغ با گرامیداشت یاد وخاطره شهدای آتش نشان وتجلیل از زحمات آتش نشانان گفت: در روز 7 مهر 1359 وقتی که دشمن بعثی به پالایشگاه آبادان حمله هوایی کرد، آتش نشانان منطقه و شهر های اطراف برای مهار آتش به پالایشگاه رفتند که در حین عملیات خاموش کردن آتش، دوباره هواپیماهای دشمن اقدام به بمباران پالایشگاه می کنند که منجر به شهادت تعداد زیادی از آتش نشانان می شود.
وی تصریح کرد آتش‌نشانی یا اطفاء حریق مجموعه اقداماتی است که برای مقابله با آتش بوسیله خاموش کردن، کنترل و یا هدایت آتش‌های ناخواسته انجام می‌گیرد. اهداف آتش‌نشانی حفاظت از سلامت افراد، جلوگیری از آسیب به اموال و حفاظت از محیط زیست است.
امام جمعه چهارباغ باانتقادازکمبودمراکزوامکانات آتش نشانی دربخش چهارباغ ایجاد ایستگاه آتش نشانی در جاده سهلیه را از خواسته های جدی مردم منطقه دانسته وبرضرورت احداث چنین ایستگاهی تاکید کرد
6155/1535 خبرنگار: حکیمه کشاورز** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.