حجت الاسلام حسین مختاری در خطبه های این هفته نماز جمعه بیرجند با بیان اینکه آمریکا هرگز قصد خروج از برجام را ندارد، افزود: آمریکا پیوسته نقض برجام می کند اما عربده هایی که می کشد اولا از سر زیاده خواهی است و می داند بدعهدی از جانب خودش بوده است.
وی ادامه داد: انتطارات ملت و دولت ما از برجام محقق نشد، اگر نظام اسلامی به برجام تن داد برای اتمام حجت بود امروز دوستان داخل و کشورهای خارج همه فهمیده اند آمریکا قابل اعتماد نیست.
به گزارش ایرنا مختاری با بیان اینکه مساله هسته ای بهانه است، اظهار کرد: آمریکا گستاخانه و زیاده خواهانه عربده می کشد تا نقض های مکرر را توجیه کند و می خواهد جامعه جهانی را تحت تاثیر قرار دهد و گرنه آمریکا هرگز به دنبال خروج از برجام نیست.
وی اضافه کرد: آمریکا دنبال این است تا با این شیطنت ها زمینه را آماده کند و ملت و دولت را وادار به پذیرفتن برجام های دو، سه و چهار کند اما باید بداند آرزوی برجام دیگری را به گور خواهد برد.
وی یادآور شد: ما از سخنان رئیس جمهوری مان در سازمان ملل قدردانی می کنیم، جواب کوبنده ای داد اما این سخنان کافی نیست مردم از دولت و مجلس انتظار دارند عملا پاسخ کوبنده و قاطع تری به دولت آمریکا بدهند.

** مردم خواهان اقدام قطعی و جدی دولت و مجلس در مقابل نقض های برجام هستند
خطیب جمعه بیرجند افزود: نکند دولت آمریکا خیال می کند دولت ما بنا دارد به هر قیمتی برجام را حفظ کند، ما خواهان اقدام قطعی و جدی دولت و مجلس در مقابل نقض های برجام هستیم.
مختاری بیان کرد: یکهزار و 400 سال اسلام را پشت سر گذاشتیم تجربه کربلا را داریم، اسلام از بی تدبیری های خود شکست خورد اگر خشک مقدس ها و مقدس نماهایی که قبل رسیدن امام حسین (ع) به کربلا حاضر به حمایت از مسلم نبودند، قبل از شهادت امام به یاری وی می شتافتند، بنی امیه هیچ غلطی نمی توانست بکند امروز هم همین است آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند چراکه بعد از 40 سال ایران به درختی تنومند و کشوری قدرتمند تبدیل شده است.
وی عنوان کرد: هم درد و هم درمان ما در درون کشور است اگر همه جناح ها و گرایش های سیاسی در سایه ولایت فقیه در این دوره غیبت امام زمان (عج) حرف ایشان را فصل الخطاب قرار دهند موفق خواهیم بود.
وی اضافه کرد: اگر مسئولان، ثروتمندان، روحانیان و تمام اقشار کشور ایمان و تقوی بالا داشته و فاصله طبقاتی را کم کنند به فکر مردم و مستضعفان باشند و به دنبال زراندوزی نباشد و نیز اقتصاد مقاومتی جدی گرفته شود چنانچه 40 سال آمریکا هیچ غلطی نتوانست بکند اکنون هم نخواهد توانست.

** از دشمن و عربده های وحشیانه امثال ترامپ نمی هراسیم
وی یادآور شد: ما از دشمن و عربده های وحشیانه امثال ترامپ نباید بهراسیم بلکه از ضعف ایمانمان و تقوی باید بترسیم، از اینکه از درون تهی باشیم، ایمان و تقوی را باید قوی کنیم اگر این اتفاق بیفتد از بیرون صدمه نخواهیم دید.
امام جمعه موقت بیرجند گفت: دنیای اسلام بیشترین آسیب را از درون دید، حادثه کربلا نه تنها توسط دشمنان خارجی ایشان نبود بلکه توسط دوستان و نزدیکان اهل بیت (ع) به وجود آمد.
مختاری بیان کرد: در ایام عزاداری ابا عبدالله الحسین (ع) و در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی قرار داریم، از طرفی ایام دفاع مقدس که هرچه داریم از خون شهدا، رزمندگان و جانبازان است.
وی با اشاره به بازگشت سرفراز پیکر شهید مدافع حرم محسن حججی، اظهار کرد: این شهید خون تازه ای در رگ های هموطنانمان تزریق کرد و جمعیت های میلیونی به میدان آمدند و بدن بی سر این شهید عزیز را تشییع کردند.
وی ادامه داد: همه اینها یک پیام برای استکبار و شیطان بزرگ دارد که دست از نیت شوم براندازی نظام جمهوری اسلامی اسلام بردارد و بداند این نیت خام راه به جایی نخواهد برد.
وی عنوان کرد: دشمن برای براندازی نظام اسلام و انقلاب 40 سال تلاش کرده و با ما دست و پنجه نرم می کند، ملتی که محرم دارد ملتی که بعد از یکهزار و 400 سال در این دنیا آلوده باز هم علی رغم همه سم پاشی ها شهید حججی دارد دوباره به دوران پهلوی و ژاندارمی برنمی گردد و ذلت نمی پذیرد.

** تقوی ضامن سعادت دنیا و آخرت انسان
امام جمعه موقت بیرجند در ادامه افزود: تقوی ضروری ترین سرمایه زندگی، بهترین توشه آخرت ، مادر همه خوبی ها و ضامن سعادت دنیا و آخرت انسان لذا اهل بیت (ع) و قرآن بیشترین سفارش ها را به تقوی داشته اند.
مختاری گفت: پایه و اساس تقوی که باید ساختمان تقوی را بر آن بنا کرد ایمان است برای تقویت تقوی باید ایمان قوی باشد، تقوی میوه درخت ایمان است.
وی بیان کرد: قرآن ایمان را به درخت مبارکی تشبیه می کند که در زمان های مختلف میوه های متفاوت می دهد، حقیقتا درخت ایمان اگر در ذهن و دل انسان ریشه کند و برگ و بار دهد پیوسته میوه عزت، آرامش، عدالت، اخلاق و تقوی را به انسان هدیه می دهد لذا باید بیشترین تاکید را بر تقویت و توسعه ایمان داشته باشیم.
وی عنوان کرد: در ایام محرم و صفر گویندگان و شنودگان باید تلاش کنند ایمان مردم تقویت شود، اگر ایمان به معنای واقعی به عمل آمد همراه آن عقلانیت هم بوجود می آید.
وی ادامه داد: یک انسان مومن حتما عاقل هم هست اگر تقوی آمد علم هم هست مدیریت علمی از ایمان جدا نیست لذا اگر ایمان واقعی باشد عقل و علم هم وجود خواهد داشت.
خطیب جمعه بیرجند یادآور شد: اگر معجون ایمان، عقلانیت و علم در فردی در جامعه شکل گرفت سعادت دنیا و آخرت وی تضمین خواهد شد اما اگر عقل از ایمان جدا شد به شیطنت و حربه ای برای نابودی انسانیت تبدیل می شود.
مختاری گفت: امروز علیرغم ادعای عقلانیت و خردورزی، پیشرفت های علمی بشری دنیا بهم ریخته و آرامش کمیاب است، خشاب ظلم و ستم فراگیر است چون عقل از ایمان جدا شده است چون علم اسیر قدرتمندان شده لذا برای تقویت ایمان باید تلاش کرده و عقل و علم را در خدمت ایمان بکار ببریم.
وی عنوان کرد: امیرالمومنین (ع) عظمت و عزت خود را در بندگی خدا می دید اگر انسان بندگی کند افتخارش در این است که خداوند عالم برنامه تربیتی او را ارایه می دهد لذا ایمان ها را باید قوی کرد.
وی تاکید کرد: انسان های عاقل ایمان را برای خود یک ارمغان، شجره طیبه و برکت آسمانی می بینند، انسان نباید فقط اهل نماز، روزه، حج و غیره باشد بلکه باید برای خدا بنده باشد، اینگونه هر زمان بمیرد ترسی از مرگ و حسرتی از دنیا نخواهد داشت این همان گمشده بشر است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
7557*6054* خبرنگار- رقیه محمدی * انتشاردهنده- مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.