مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی گفت: عملیات پروژه خط دوم انتقال آب از میاندوآب به تبریز از سمت آذربایجان غربی متوقف شده است.

فرهاد سرخوش در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی افزود: خط دوم زرینه رود به عنوان لوله وای پس برای انتقال آب به دریاچه ارومیه و پدافند غیرعامل بوده و هیچ عملیات انتقال آبی به تبریز از این خط لوله انجام نمی شود.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص تداوم اجرای عملیات خط دوم لوله در استان اظهار کرد: بازدید های مکرری که از محل اجرای خط لوله انتقال اب انجام می شود ثابت کرده هیچ عملیات اجرایی از سمت آذربایجان غربی انجام نمی شود و عملیات متوقف شده است.

سرخوش بیان کرد: خط نخست انتقال آب از زرینه رود به تبریز بتنی و رو باز است و بنا به نگرانی که از تبخیر وپرت آب از این خط وجود دارد خط لوله دوم احداث می‌شود تا از تبخیر و پرت آب جلوگیری شود.

وی افزود: اجرای خط دوم انتقال آب از زرینه رود به تبریز بدین معنا نیست که حق آبه دیگری غیر از برداشت‌ها توسط خط نخست به آنها تعلق بگیرد.

مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی با اشاره به کاهش ۲۶ سانتی متری دریاچه نسبت به مدت مشابه سال گذشته، گفت: پایین آمدن تراز آبی دریاچه به علت کاهش ۳۶ درصدی میزان بارندگی و افزایش ۳ درجه ای میانگین دمای هوا، طبیعی است.

وی در خصوص آخرین وضعیت دریاچه ارومیه تصریح کرد: سطح تراز آب دریاچه 1270.31 متر بوده که این میزان سال گذشته 1270.53 متر بوده است.

سرخوش تصریح کرد: براساس پایش انجام شده حجم آب دریاچه ارومیه در 2 مهر 96،1.12 میلیارد مترمکعب گزارش شده که در مدت مشابه سال گذشته حجم آب 1.54 میلیارد مترمکعب بوده است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.