علیرضا مظفری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر اینکه دانشگاه ارومیه طبق ظرفیت اعلام شده به سازمان سنجش اقدام به پذیرش دانشجو کرده است، اظهار کرد: برای سال تحصیلی جدید، 407 دانشجو در مقطع دکتری به دانشگاه ارومیه جذب شده است.
وی با اعلام اینکه قانون پذیرش دانشجو در مقطع دکتری تغییر یافته است، افزود: طبق قانون سال 1395 شمسی، دانشگاه در گزینش دانشجویان بر اساس بخشنامه مصوب کاملا مختار بود اما در قانون جدید جذب دانشجو برای مقطع دکتری سهم 50 به 50 برای دانشگاه و سازمان سنجش قائل شده اند.
وی ادامه داد: طبق قانون جدید، ضریب تاثیر سازمان سنجش 50 و براساس مصوبه شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه ارومیه و اطلاعیه ای که برای آگاهی داوطلبان و گروه های آموزشی صادر شد، ٢٠ امتیاز برای فعالیت های آموزشی و پژوهشی و ٣٠ امتیاز نیز برای مصاحبه اختصاص یافت.
مظفری با اعلام اینکه طی سال گذشته 264 دانشجو در مقطع دکتری جذب دانشگاه ارومیه شده و این رقم در سال جدید به 407 دانشجو رسیده است، اظهار کرد: سال تحصیلی گذشته به دلیل تصمیم گروه های آموزشی برای انتخاب دانشجویان توانا، ظرفیت اعلام شده برای جذب دانشجو در مقطع دکتری تکمیل نشد اما طی سال جاری به دلیل سهل انگاری کارشناس مربوطه در دانشگاه، کف ضریب تاثیر دانشگاه در جذب دانشجو اعمال نشد و سازمان سنجش به تنهایی اعمال نظر کرده و برابر با ظرفیت دانشگاه ارومیه اقدام به معرفی دانشجو کرد.
معاون آموزشی بار دیگر با تاکید بر اینکه دانشگاه ارومیه اقدام به جذب دانشجوی مقطع دکتری خارج از ظرفیت قانونی نکرده است، گفت: به رسانه هایی که به این اخبار کذب دامن زدند، جوابیه لازم ارسال شده است و طبق قانون مطبوعات منتظر درج آن هستیم؛ مدیریت دانشگاه ارومیه آماده دریافت انتقادات است ولی باید مرزی بین نقد و تخریب قائل شد.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 15 هزار و 196 دانشجو در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه ارومیه مشغول به تحصیل هستند.
3214/3072
خبرنگار: شاهین سپهراد انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.