فرماندار ارومیه گفت: نگاه به دریاچه ارومیه نباید سیاسی باشد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی با بیان اینکه نگاه به دریاچه  ارومیه نباید سیاسی باشد افزود: جلوگیری از استفاده بی‌رویه آب از منابع آب‌های زیرزمینی و توجه ویژه به دریاچه ارومیه علاوه بر نگاه ملی، اجتماعی و زیست‌محیطی به آن باید مورد توجه همه فعالان محیط ‌زیست قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه مدیریت منابع آب و محیط زیست مهم‌ترین چالش‌‌‌ پیش‌روی کشور است اظهار کرد: حفاظت از محیط زیست و مدیریت و کنترل مصرف آب به طور ویژه در دستور کار مسئولان استانی قرار دارد و برای این منظور استفاده از روش‌های آبیاری نوین برای مدیریت مصرف آب یکی از این اقدامات است.

حسن خانی با اشاره به ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان با کمک صندوق کارآفرینی و آموزش فنی و حرفه‌ای تصریح کرد: تکمیل و ایجاد زیرساخت‌های ایجاد منطقه ویژه اقتصادی ارومیه-سرو، تکمیل و ایجاد حمل و نقل ریلی و توسعه صنعت گردشگری به صورت بالقوه و بالفعل از جمله اقداماتی است که می‌تواند یک فرصت مهم برای توسعه و گسترش هر چه بیشتر آذربایجان‌غربی ایجاد کند.

وی با بیان اینکه  در راستای ساماندهی معابر روستایی ۸۸۰ میلیارد ریال مساعدت شده است گفت: برای ارتقای رفاه روستاییان گازرسانی به روستاها دو برابر افزایش یافته است به طوری که در حال حاضر ۲۱۳ روستا در استان از نعمت گاز برخوردار هستند و دولت برای گازرسانی به روستاهای بالای ۲۰ خانوار متعهد شده است.

فرماندار ارومیه افزود: برای ایجاد اشتغال در روستاها همه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها شناسایی شده و با تکمیل و ایجاد زیرساخت‌ها با همکاری بخش‌های خصوصی زمینه اشتغال جوانان فراهم می‌شود.

حسن خانی با بیان اینکه برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی به دنبال شکل‌گیری سمن‌های تخصصی هستیم اظهار کرد: نهادهای ذی‌ربط از جمله شهرداری‌، کمیته امداد، بهزیستی، دانشگاه علوم پزشکی و بسیج درصدد ایجاد راهکارهای عملیاتی و ارتقای توانمندی‌های مناطق حاشیه‌نشین و کم‌برخوردار هستند تا شاید از این طریق با برخی از آسیب‌های اجتماعی از جمله حاشیه نشینی، اعتیاد مقابله شود.

 


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.