به گزارش خبر آنلاین و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج،عباس زارع گفت: طبق نتایج به دست آمده، ساماندهی حوزه حمل و نقل عمومی، رفع مشکلات و معضلات ترافیکی و تکمیل پروژه قطار شهری بالاترین آمار درخواست های مردمی از شورای پنجم را شامل می شود.
به گفته وی، مبارزه با فساد در مدیریت شهری، رسیدگی به حقوق شهروندی، تامین زیرساخت های عمرانی از جمله آسفالت، جدول و... از دیگر درخواست های مردمی از شورای شهر کرج بوده است.
رئیس کمیسیون برنامه وبودجه، حقوقی، نظارت و تحول اداری بیان کرد: پیگیری بخش های عمران شهری، نظارت بر فعالیت و عملکرد سازمان های مدیریت شهری، گسترش و حفظ فضای سبز، رسیدگی به وضعیت قرارداد نیروهای شرکتی، زیبایی سیما و منظر شهری از دیگر موارد خواسته شده از سوی شهروندان بوده است.
زارع باتاکید بر ضرورت گسترش فضاهای ورزشی و افزایش سرانه تفریحی در کرج عنوان کرد: پیشگیری از آسیب های اجتماعی ضرورت تحقق این خواسته اجتماعی را دوچندان می کند. شورای پنجم نیز با بهره گیری از ظرفیت های موجود نسبت به اجرای این مهم اقدام می کند.
رئیس کمیسیون برنامه وبودجه، حقوقی، نظارت و تحول اداری با اشاره به اعتقاد شورای شهر کرج برای انجام اقدامات پژوهشی و تحقیق با بیان اینکه " پژوهش" و "تحقیق"، اساس و پایه حرکت فعالیت شورای پنجم است، به نقش این دو مولفه در توسعه همه جانبه کرج اشاره کرد و افزود: انجام پژوهش های علمی - کاربردی به منظور رفع مشکلات شهری و شهروندی از اولویت های شورای پنجم است؛ بر این اساس نظام مند نمودن پژوهش و تحقیق در مدیریت شهری همچنین تسهیل فرآیند پژوهش در شهرداری و انجام طرح های شهری با پیش شرط تحقیق و پژوهش اولویت پارلمان شهری کرج می باشد.
زارع با بیان اینکه در این نظر سنجی، ایجاد اشتغال برای جوانان به عنوان دیگر خواسته مردمی مطرح شده است، گفت: انجام این امر در حیطه مسئولیت ها و وظایف شورا و شهرداری نیست؛ اما می توان امیدوار بود با فراهم آوردن زمین های مساعد برای ایجاد درآمد های پایدار و تولید ثروت از طریق ورود بخش خصوصی که از مهمترین دغدغه های شورای پنجم می باشد و فعال کردن کدهای سرمایه گذاری در حوزه های مختلف از جمله گردشگری، مشکل اشتغال بسیاری از افراد نیز رفع شود.
وی به وضعیت اقتصادی شهرداری اشاره کرد و با بیان اینکه شورای پنجم برای عبور از بحران های اقتصادی در این سازمان به جد تلاش خواهد کرد، گفت: تعریف و تامین مبانع مالی پایدار به عنوان پیش نیاز توسعه پایدار شهر و بهره گیری از مولفه های اقتصاد مقاومتی از راهکار های ساماندهی به اقتصاد شهرداری است که در کنار سرمایه گذاری های بخش خصوصی به آن پرداخته می شود.
به بیان زارع، موضوع مدیریت پسماند و بازیافت، ایجاد زیرساخت و راه اندازی شهر الکترونیک، توجه به حاشیه نشینی، ایجاد جاذبه های گردشگری و جمع آوری آبهای سطحی از دیگر موارد مطرح شده از سوی شهروندان بوده است که شورای پنجم برای انجام هر یک برنامه ریزی خواهد کرد.
وی در پایان ضمن قدردانی جهت مشارکت شهروندان در نظرخواهی انجام شده برای تشخیص اولویت های کاری شورای پنجم عنوان کرد: قطعا همراهی و حمایت شهروندان، طرح و انتقال دیدگاه ها جهت تعیین مسیر حرکت شورای پنجم مفید و موثر خواهد بود؛ اینجانب نیز به عنوان یکی از 13 عضو شورا متعهد می شوم علاوه بر ارائه و طرح این موضوعات به دیگر اعضاء پیگیر اولویت های اعلام شده به نحو مقتضی باشم.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 728267
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.