استاندار آذربایجان غربی گفت: ازدیاد حاشیه نشینی از مشکلات مهم منطقه است.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، قربانعلی سعادت در بیستمین اجلاس ساختمان نظام مهندسی ساختمان که هم اکنون در حال برگزاری است با اعلام این خبر اظهار کرد:در حال حاضر مهاجرت و جابجایی جمعیت در آذربایجان غربی با توجه به موقعیت جغرافیایی خاص، سریع و در حال افزایش بوده  است و 8 شهر این استان با مشکل حاشیه نشینی حاد و جدی مواجه است.
وی گفت: نظام‌های مهندسی در کشور از نیروهای فرهیخته، کارآمد و تحصیل کرده شکل گرفته ‌و این افراد می‌توانند در کوچک کردن دولت نقش به سزایی داشته باشد و واگذاری اختیارات به این سازمان‌ها می‌تواند کشور را در مسیر اعتلا قرار دهد.
سعادت با بیان اینکه تراکم فروشی یکی از اصول درآمدی شهرداری بوده و در این راستا نیز بافت شهری را برهم ریخته است خاطر نشان کرد: در خصوص وضعیت شهرداری ها با معضلات جدی در استان روبه رو هستیم و اگر می‌خواهیم یک وضعیت کارآمد و علمی پیدا کنیم شهرداری‌ها باید به وضعیت درآمدی و مدیریتی خود فکری کنند. 
وی ادامه داد: معماری اسلامی در اقدامات شهرداری‌ها محقق نمی‌شود و باید در سطح کشور فکر مناسبی در این مورد کنیم و متاسفانه برخی از شهرداری‌ها نمی‌توانند حقوق کارگران خود را پرداخت کنند و تنها مبلغ درآمد پایدار شهرداری‌ها توسط ارزش افزوده هاست.
سعادت در ادامه افزود: سازوکار شهرداری‌ها با نظام مهندسی ساختمان و کنترل شهرداری یک سری مشکلاتی را دارد که خود وزارت راه و شهرسازی و اداره کل راه و شهرسازی در هر استان از عهده مشکلات نمیتوانند بر آیند.
استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه نظام مهندسی ساختمان برای کنترل ساخت و سازها در استان باید وظایف قانونی خودشان را پیگیری کنند تصریح کرد: متاسفانه در این خصوص نیز با مشکلات جدی مواجه هستیم اما میتوان با گسترش پایش های نظارتی عوامل خود تا حدودی در جهت قانونمند تر عمل کردن ساخت و ساز ها قدم گذاشت.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.