به گزارش ایرنا امام جمعه دانشمند ارومیه در خطبه عید قربان که پس از اقامه نماز دو رکعتی این عید سعید ایراد کرد، گفت: وضعیت مسلمانان در میانمار و در برخی از نقاط جهان توحش برخی انسان ها را نشان می دهد و کسانی که داعیه حقوق بشر دارند، حتی لحظه ای از مسلمانان حمایت نمی کنند.
حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی افزود: این اعمال نشان دهنده سقوط بشریت است و مسلمانان باید متحدانه و یکپارچه عمل کرده و در عالمی که توحش حرف اول را می زند، با اقتدار رفتار کنند.
وی با اشاره به اینکه اعمال حج به بصیرت انسان منجر می شود، افزود: حج حس عبادت و بندگی و نزدیکی به خداوند را در فرد زنده می کند و حاجیان باید از این فرصت نهایت استفاده را ببرند.
وی با اشاره به فضائل و اعمال عید قربان نیز اظهار کرد: در روز عید قربان دیدار با والدین، صلح میان مسلمانان، اطعام نیازمندان و رسیدگی به زندانیان از کارهای توصیه شده و مورد نزول رحمت الهی است.
وی بیان کرد: قربانی کردن در روز عید قربان نیز از دیگر سنت های حسنه بوده که روش حضرت ابراهیم و انبیا الهی است زیرا قربانی کردن در راه خدا موجب نزول مغفرت الهی و بخشیده شدن گناهان مسلمانان می شود.
به گزارش ایرنا به دلیل همزمانی نماز عید سعید قربان با روز جمعه، نماز جمعه این هفته برگزار نمی‌شود.
روز دهم ذیحجه، روز عید قربان (عید اضحی) و از اعیاد بزرگ اسلامی و نقطه وحدت و همبستگی ملت‌های مسلمان و دعای نماز این عید عزت، شرف و بالندگی مسلمانان است.
8135/ 3072
** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.