به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا سید احمد سجادی در خطبه های نماز جمعه این هفته سروآباد، با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، مسلمانان را به کسب تقوای الهی در این ماه مبارک سفارش کرد و افزود: رحمت و مغفرت بی پایان خداوند متعال در این ماه مبارک بر اهل زمین نازل می شود.
وی ادامه داد: کسانی که در ماه مبارک رمضان روزه خود را ادا کرده و طاعات و عبادت خالق را به جای می آورند، بدون شک از رستگاران و بهشتیان خواهند بود.
امام جمعه سروآباد اضافه کرد: رمضان ماه توحید، ماه بندگی و ماه عزت و سربلندی مسلمانان است، ماهی که در آن مسلمانان بهتر از هر زمان دیگری به خداوند متعال نزدیک می شوند و از فحشا و منکرات دوری می کنند.
وی ماه مبارک رمضان را بهترین فرصت برای کسب رضای خداوند متعال برشمرد و گفت: انسان مسلمان در این ماه مبارک می تواند با بهره گیری از دستورات دینی و انجام فرائض دینی خود را از گناهان پاک کند و رضایت خالق را بدست آورد.
وی اظهار کرد: ماه رمضان بزرگترین ماه خداوند است، ماهی که بر همه مسلمانان جهان واجب و ضروری است که روزه بگیرند و از انجام اعمال زشت و ناپسند دوری کرده و تقوای الهی را در پیش بگیرند.
ماموستا سجادی ادامه داد: دین مبین اسلام برای کسانی که در بستر بیماری بوده و یا در مسافرت بوده و همچنین برای کسانی که کسالت جسمی و روحی دارند، روزه گرفتن را واجب نمی داند و این افراد می توانند روزه خود را در یکی از ماه های دیگر سال قضا کنند.
وی اضافه کرد: کسانی که نمی توانند در ماه مبارک رمضان روزه بگیرند، باید احترام این ماه مبارک الهی را نگه داشته و نباید در ملاعام اقدام به روزه خواری کنند بلکه باید در مکان های خلوت و دور از چشمان مسلمانان اقدام به نوشیدن و آشامیدن کنند.
وی افزود: رمضان ماه قرآن خواندن است، ماهی که خداوند متعال قرآن کریم را برای هدایت بشر بر پیامبرش (ص) نازل کرد، بنابراین خواندن این کتاب الهی و توجه بیشتر به آن در ماه رمضان باید بیشتر از سایر ماه های سال باشد.
امام جمعه سروآباد در پایان، توجه بیشتر به فقرا و نیازمندان را در ماه مبارک رمضان خواستار شد و گفت: بر همه مسلمانان واجب و ضروری است که در این ماه مبارک به افراد بی بضاعت و تهیدست بیشتر توجه کند و هر کسی در حد توان خود به آنها کمک و یاری کند، چرا که کمک به نیازمند رضای خداوند را در پی خواهد داشت.
شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و هورامان و جمعیتی افزون بر 52 هزار نفری در فاصله 90 کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24 کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.
7354/1904
**خبرنگار: فرزاد آداک/**انتشار دهنده: مسعود احمدی
**آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.