به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید سجاد موسوی نیا در خطبه های نماز جمعه این هفته در شهر صائین قلعه با اشاره به سالروز تخریب حرم و بارگاه ائمه بقیع توسط گروه وهابیت، اظهار کرد: وهابیت فرقه اسلامی نیست بلکه گروهی انحرافی و ترویج دهنده اسلام آمریکایی است.
وی افزود: وهابیت هیچ نسبتی با اسلام ندارد همان گونه که داعش و گروه های تکفیری نسبتی با اسلام و مسلمانان ندارد، آنها به بهانه های واهی حرم ائمه بقیع را خراب کردند غافل از اینکه ائمه اطهار(ع) در قلب های مردم جای دارند و نور و عشق آنها خاموش شدنی نیست.
امام جمعه صائین قلعه در ادامه به سالروز افشای حقوق بشر آمریکایی اشاره کرد و افزود: طبیعت مبانی استکبار و تمدن غرب فریب، نیرنگ و دروغگویی است چراکه آمریکا همیشه جنایت می کند و نامش را حقوق بشر می گذارد و حمله می کند و نامش را دفاع می گذارد.
وی خاطرنشان کرد: 60 سال نسل کشی در فلسطین، حمایت از نسل کشی در یمن، حمایت از داعش و گروه های تکفیری در سوریه، بمباران هیروشیما، سرنگونی هواپیمای مسافری ایران نمونه هایی از حقوق بشر آمریکایی و خجالت آور است که بتوان نام اینها را حقوق بشر گذاشت.
حجت الاسلام موسوی نیا با دعوت مردم به رعایت تقوای الهی و با اشاره به ویژگی های جامعه قرآنی به موضوع حق الناس پرداخت، تاکید کرد: حق الناس در متون اسلامی قرآنی، روایات معصومین و کتاب های فقهی جایگاه خاص و ویژه ای دارد.
وی بیان کرد: برپا داشتن قسط، عدل و رعایت عدالت اجتماعی و همچنین ادای حق الناس از عمده ترین اهداف بعثت پیامبران و انبیای الهی است.
امام جمعه صائین قلعه تصریح کرد: براساس روایات مردم و مومنین دارای 3 حق مهم هستند که قابل احترام است که این سه مورد شامل جان، آبرو و مال مردم است.
7324/6085
خبرنگار: اکرم بیات ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.