عباس حسن‌خانی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته ارومیه افزود: بر اساس برنامه ششم توسعه تمامی روستاهای بالای 20 خانوار ار که مستعد گازرسانی هستند، تا پایان برنامه از این نعمت برخوردار می شوند.
وی ادامه داد: تکمیل زیرساخت‌های ایجاد منطقه ویژه اقتصادی ارومیه و سرو، تکمیل زیرساخت‌های حمل و نقل‌ ریلی و توسعه صنعت گردشگری با توجه به پتانسیل‌های بالقوه شهرستان ارومیه و استان سه برنامه عمده دولت در سال جاری در ارومیه است.
وی اظهار کرد: توسعه روستاها و حل مشکلات حاشیه نشینی از معضلاتی بود که در دولت یازدهم مورد توجه جدی قرار گرفت به گونه ای که برای تجهیز روستاها در دولت یازدهم بیش از سه هزار و 800 میلیارد ریال هزینه شده است.
فرماندار ارومیه با اشاره به مشکل کم آبی در آذربایجان غربی گفت: استفاده از روش‌های آبیاری نوین برای ایجاد مدیریت در مصرف آب و بالا بردن بازده محصولات کشاورزی، جلوگیری از حفاری چاه در زمین های کم آب، توجه روز افزون به دریاچه ارومیه با نگاهی فراملی، اجتماعی و زیست‌محیطی از جمله اقدامات مقابله ای با خشکی بیش از حد دریاچه و مبارزه با مشکل کم آبی است.
حسن خانی بیان کرد: مدیریت منابع آبی و محیط‌ زیست از مهم‌ترین چالش‌ها در کشور است و باید اقدامات عمرانی و اقتصادی با نگاه حفظ محیط زیست و با همدلی و همراهی مردم صورت گیرد.
به گزارش ایرنا، نماز جمعه این هفته به امامت حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی و با حضور خیل عظیم مردم در مصلای امام خمینی (ره) ارومیه برگزار شد.
8135/2093 ** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.