مدیرکل اوقاف و امورخیریه آذربایجان غربی به  لزوم بهره مندی از ظرفیت معنوی  امام زادگان دراستان تاکید کرد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی حجت الاسلام ناصر جوانبخت در همایش تکریم از امام زادگان که درآستان مقدس امام زادگان سید محمد و ابراهیم ارومیه برگزار شد افزود: امام زادگان به عنوان مرکز فرهنگی و ذخایر معنوی کشور مطرح بوده ولی متاسفانه با وجود امام زادگان زیاد در استان از این موهبت الهی بهره چندانی برده نمی شود.

وی با اشاره به وجود بیش از 7 هزار امام زاده در کشور تصریح کرد: ایران بیشترین تعداد امام زادگان را در خود جای داده که به برکت حضور این فرزندان امامان، خیر و برکت در کشور ساری و جاری است.

وی با اشاره به حکیمانه بودن رفتار و اعمال ائمه (ع) افزود: اگرچه گاهی انسانها از حکمت اعمال ائمه آگاه نمی شوند ولی درهمه شرایطذ باید سر تعظیم و تسلیم در برابر این بزرگواران و فرمایشات خداگونه فرود آورده شود.

حجت الاسلام جوانبخت گفت: فلسفه عالم امکان  و هدف نهایی عبودیت تسلیم در برابر امر الهی است.

وی با اشاره به شان و منزلت والای امام رضا و سایر امام زادگان اظهار کرد: زیارت به قصد طلب حوائج دنیوی وشفای مریضان نوعی توهین به مقام امام زادگان بوده چرا که مقام معنوی امام زادگان بسیار بالا و ارزشمند است.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه آذربایجان غربی با اشاره به فرمایشات معظم له در خصوص تبدیل امام زادگان به قطب فرهنگی بیان کرد: اداره کل اوقاف آذربایجان غربی از طریق اجرای برنامه های متنوع در طول سال در امام زادگان و استفاده از مبلغین آموزش دیده مشاور خانواده در توسعه کارکرد فرهنگی این اماکن تلاش می کند.

حجت الاسلام جوانبخت با اشاره به امضا تفاهم نامه با شهرداری ارومیه و اعضای هیات امنای امام زادگان سید محمد و ابراهیم افزود: در حدود 200 میلیون تومان اعتبار برای بازسازی گنبد امام زادگان مذکور و فضاسازی صحن آن درنظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه از سالهای دور قبوری در صحن امام زادگان سید محمد و ابراهیم ارومیه وجود داشته و فضای کمی برای اجرای فعالیت های فرهنگی در امام زادگان باقی می ماند اظهار کرد: نقشه ساماندهی قبور امام زادگان مذکور تهیه شده و امید است تا سال آینده با یکسان سازی صحن  و بازسازی گنبداز طریق اجرای برنامه های متنوع و افزایش ساعات حضور زائران در امام زادگان به رشد معنوی و اخلاقی جامعه کمک شود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.