به گزارش ایرنا، انوشیروان محسنی بند پی پنجشنبه شب در جلسه شورای اداری شهرستان اشنویه افزود: مراکز اورژانس اجتماعی با هدف کاهش آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی در کشور راه اندازی می شود و با استفاده از ظرفیت این مراکز موفقیت های بسیاری در زمینه های مختلف اجتماعی از جمله جلوگیری از وقوع حوادث منجر به خاتمه زندگی در کشور به دست آمده است.
وی بیان کرد: علاوه بر این برای بهبود شاخص های اجتماعی، هفت هزار گروه مالی با هدف فراهم کردن اشتغال و مهارت آموزی در روستاهای سراسر کشور ایجاد شده است.
وی اظهار کرد: این گروه های مالی در قالب گروه های پنج تا 10 نفری برای ایجاد مهارت در فراگیران روستایی فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.
وی همچنین ادامه داد: طرح نظام مراقبت های اجتماعی در 6 استان برای دانش آموزان 2 مقطع تحصیلی اجرا شده است، با اجرای این طرح ها، دانش آموزان با خطرات، آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی آشنا شده و آموزش های لازم به آنان ارائه می شود.
رئیس سازمان بهزیستی اضافه کرد: طرح توانمند سازی مبتنی بر جامعه موسوم به طرح 'سی بی آر' از اولویت های مهم سازمان بهزیستی بوده که در 6 استان و 39 شهرستان کشور در حال اجرا است.
محسنی بند پی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر تاسیس و راه اندازی اداره تامین اجتماعی برای شهرستان اشنویه، گفت: با توجه به زیر پوشش قرار گرفتن بیش از سه هزار و 500 نفر تحت پوشش تامین اجتماعی در شهرستان اشنویه راه اندازی اداره مستقل تامین اجتماعی در این شهرستان ضروری است و در اولویت قرار خواهد گرفت.
وی همچنین از اختصاص 500 میلیون ریال اعتبار برای توسعه و تجهیز مرکز اورژانس اجتماعی شهرستان اشنویه خبر داد.
به گزارش ایرنا، امروز 9 مرکز اورژانس اجتماعی در شهرستان های استان آذربایجان غربی از جمله اشنویه ،بوکان، تکاب،خوی و سلماس با حضور معاون وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان بهزیستی کشور به بهره برداری رسید.
شهرستان اشنویه با 70 هزار نفرجمعیت در غرب استان آذربایجان غربی واقع شده است.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرسirnamahabad@ دریافت کنید.
3093**خبرنگار: سارا معروفی**انتشار دهنده: پیمان پاکزاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.