به گزارش ایرنا اسمعیل کریم زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: سرمازدگی و خسارت های وارده به محصول پیاز در استان های اصفهان، خوزستان و سایر استان های تولید کننده این محصول و کاهش سطح زیر کشت در کشور با توجه به آب بر بودن آن از دلایل گران شدن این محصول در بازار است.
وی با اشاره به ممنوع بودن واردات محصولات کشاورزی به کشور اظهار کرد: با وجود نیاز کشور، واردات پیاز از سایر کشورها به هیچ عنوان صرفه اقتصادی ندارد.
وی ادامه داد: با توجه به آغاز برداشت تدریجی محصول پیاز در شهرستان ارومیه و استان آذربایجان شرقی در روزهای آینده، کاهش قیمت آن را شاهد خواهیم بود.
کریم زاده بیان کرد: یک هزار و 300 هکتار از زمین های کشاورزی استان زیر کشت محصول پیاز است.
وی اعلام کرد: امسال تولید 54 هزار و 600 تن پیاز در این استان پیش بینی می شود.
وی با اشاره به اینکه نیاز آذربایجان غربی به پیاز 124 هزار تن در سال است، افزود: پیاز مصرفی این استان در شهرستان های میاندوآب، شاهین دژ، نقده و بوکان تولید می شود.
به گزارش ایرنا مصرف سرانه پیاز در استان 40 کیلو بوده و پیاز این استان جزو محصولات مشتری پسند و از نوع پیاز قرمز است.
آذربایجان غربی جزو استان هایی است که تولیدات سبزی و صیفی جات آن اغلب پاسخگوی نیازهای داخل استانی بوده و در بسیاری از موارد نیز برخی از محصولات به سایر استان ها صادر می شود.
قسمتی از تولیدات جالیزی استان نیز در صنایع تبدیلی مانند کارخانه های تولید رب و تهیه خیارشور و ترشیجات به مصرف می رسد و به سایر استان ها و حتی کشورهای همسایه صادر می شود.
7125/3072 ** خبرنگار: طاهره نوید آرین ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.