دبیر پدافند غیرعامل فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی از اجرای رزمایش وقوع زلزله فرضی و تخلیه ستاد نیروی انتظامی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمد طالبی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی، با اعلام این خبر بیان کرد: به منظور ایجاد آمادگی و هماهنگی و هم افزایی بین کلیه رده های انتظامی و همچنین ایجاد وحدت فرماندهی و مدیریت یکپارچه بین سازمان های خدمات و امداد رسان در بحران ها، اجرای تمرین مقابله با زلزله در روز جاری در محل ستاد انتظامی شهرستان با حضور کلیه سازمان ها برنامه ریزی و اجراء گردید. طالبی بیان کرد: طی این تمرین با اعلام وقوع زلزله فرضی به قدرت 6.8 ریشتر ساختمان های ستاد انتظامی تخریب و تعدادی از ساکنین مجروح و در زیر آوار گرفتار شده اند و بر طبق دستورالعمل های صادره از طریق مدیریت بحران کشور هر یک از رده های مسئول با بهره گیری از تجهیزات و امکانات در اختیار و استفاده از نیروهای متخصص نسبت به کنترل محدوده و تسهیل ترافیکی، شناسایی مصدومین و مجروحین، امداد و نجات، آوار برداری، تخلیه و اسکان اضطراری اقدام نمودند. وی ادامه داد: در این رزمایش فرضی، نیروهای ستادی، پلیس تخصصی و معاونت ها نیروی انتظامی شهرستان و ارگانها و دستگاههای اجرایی شهرستان برای ارائه خدمات حضور پیدا کردند. طالبی افزود: در نظر است این دسته از تمرینات برابر تقویم زمان بندی شده در سایر شهرستان ها نیز با هماهنگی سردار فرماندهی انتظامی استان و استاندار برنامه ریزی و اجراء گردد.

دبیر پدافند غیرعامل فرماندهی انتظامی آذربایجان غربیتصریح کرد: نیروی انتظامی در تلاش است با بهره گیری از امکانات درون سازمانی نسبت به آمادگی حداکثری و حفظ امکانات و تجهیزات نسبت به استمرار ماموریت ها در هر شرایط و پاسخگویی به مطالبات مردم اقدام نماید.

طالبی در پایان ضمن تشکر از زحمات تمامی دستگاه های خدمات رسان و دخیل در امر کنترل و مدیریت بحران در حوادث که نیروی انتظامی را در اجرای هر چه بهتر این مانور فرضی یاری کردند، گفت: این مانور با همراهی و همکاری همه نیروهای امدادی مدیریت بحران شهرستان با موفقیت برگزار شد و شرکت کنندگان توان امدادی خود را با شرکت در این مانور به نمایش گذاشتند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.