حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی روز یکشنبه در پانزدهمین اجلاس سراسری مدیران ارشد سازمان بیمه سلامت ایران افزود: وظیفه نظام و دولت مردان این کشور است تا مبحث بیمه سلامت را گسترش و به سطوح مختلف جامعه رواج دهند.
وی اظهار کرد: توسعه بیمه سلامت نیازمند عزم همگانی و وحدت رویه است که مسئولان باید به این نکته توجه کنند.
وی اضافه کرد: تلاش برای حفظ و تقویت سلامت روح و جسم یکی از اولویت های دینی است و امیدواریم کشور ما به مرحله ای از سلامت همگانی در جامعه برسد که تمامی اقشار جامعه دارای سلامت روحی و روانی و جسمی باشند و توسعه این امر وظیفه نظام و دولت است.
نادر نانبخش مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی نیز در این همایش با اشاره به جمعیت سه میلیون و 265 هزار نفری این استان گفت: حدود 2 میلیون و 100 هزار نفر از جمعیت این استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.
به گفته وی یک میلیون و 200 هزار نفر از روستاییان، 400 هزار نفر از کارکنان دولت و 10 هزار نفر از میان سایر اقشار استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.
وی اظهار کرد: در حال حاضر 666 پزشک و 610 موسسه طرف قرارداد اداره نظارت و ارزشیابی اداره کل بیمه سلامت استان هستند.
نانبخش ادامه داد: این موسسه ها شامل 57 آزمایشگاه، 45 مرکز رادیولوژی، 70 فیزیوتراپی، 63 درمانگاه، 30 بیمارستان، 9 مرکز ام آر آی، هفت مرکز جراحی محدود، 313 داروخانه، هفت مرکز سی تی اسکن، پنج کلینیک تخصصی و فوق تخصصی و چهار مرکز سنگ شکن است.
وی با اشاره به مراکز طرف قرارداد روستایی نیز گفت: 17 شبکه بهداشتی درمانی شامل 174 مرکز بهداشتی شهری و رستایی با 307 پزشک، 76 دندانپزشک و 248 ماما نیز خدمات ارایه می کنند.
وی اضافه کرد: در مجموع هزار و 280 موسسه تشخیصی و درمانی در آذربایجان غربی طرف قرارداد بیمه سلامت هستند.
به گزارش ایرنا اداره کل بیمه سلامت در حال حاضر با 14 اداره بیمه شهرستانی و یک واحد اداره کل در مرکز استان و با 52 دفتر پیشخوان و نمایندگی و باجه در سطح استان فعالیت دارد.
8135/2093 ** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.