به گزارش ایرنا پتروشیمی میاندوآب در اواخر سال 1383 شمسی تصویب و 220 هکتار زمین برای آن در سال 1384 شمسی در بخش باروق و در مسیر جاده میاندوآب سرچم خریداری و تملک شد.
معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه میاندوآب با اشاره به اینکه این طرح از سال 1387 شمسی دچار رکود شده بود، افزود: فعالیت های عمرانی سایت پتروشیمی در این دولت از سال 1393 شمسی شروع شد و تا پایان سال 1397 شمسی به بهره برداری می رسد.
ناصر امیری با بیان اینکه پتروشیمی میاندوآب قبل از دولت یازدهم حدود هشت درصد پیشرفت فیزیکی داشت، اضافه کرد: با نگاه ویژه دولت تدبیر و امید این طرح دارای 41 درصد پیشرفت فیزیکی است.
وی ابراز امیدواری کرد تا با افتتاح این واحد پتروشیمی با تولید سالانه 170 هزار تن پلی اتیلن سنگین تا پایان سال 97 برای 500 نفر به صورت مستقیم و برای یکهزار و 500 نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد شود.
فرماندار میاندوآب اظهار کرد: در طول دولت یازدهم 70 واحد تولیدی، کشاورزی، صنعتی و خدماتی مشکل دار از طریق سیستم بهین یاب کارگشایی شده و به چرخه تولید بازگردانده شده است.
امیری افزود: بانک های عامل این شهرستان برای حمایت از فضای کسب و کار و رونق تولید در میاندوآب در سال 95 مبلغ یکهزار و 610 میلیارد ریال تسهیلات برای بخش های کشاورزی، صنعتی و خدمات از منابع داخلی بانک ها و سیستم بهین یاب پرداخت کردند.
وی با اشاره به جذب سرمایه گذاری خارجی گفت: یک شرکت چینی فعال در زمینه ' پی وی سی' در اواخر دولت یازدهم در این شهرستان با 40 میلیارد ریال آغاز به کار کرد و برای 20 نفر اشتغال زایی مستقیم کرده است.

** افزایش مشارکت های اجتماعی خیران میاندوآب و رشد کمی و کیفی سمن ها و
معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه میاندوآب با اشاره به اینکه سازمان های مردم نهاد در نهادینه کردن رفتارهای فرهنگی و سوق دادن توجه دولت به موضوع های مهم که از دید دولت مخفی مانده، نقش موثر ایفا کرده است، اظهار کرد: قبل از دولت یازدهم هشت سازمان مردم نهاد در این شهرستان فعالیت می کرد که در پایان دولت یازدهم سمن های این شهرستان به 28 مورد افزایش یافته است.
ناصر امیری با اشاره به احداث سه مدرسه مشارکتی خیرساز برای توسعه زیرساخت های آموزشی این شهرستان از سال 93 تا 95، گفت: مدرسه های 6 کلاسه در روستای 'ده ملا'، 'حیدرآباد' و 'علی بیگلو' از طرح های مهم در این حوزه است.
وی بیان کرد: جمع کل درآمدهای محلی آموزش و پرورش میاندوآب در چهار سال فعالیت دولت یازدهم 15 میلیارد ریال و از اوایل انقلاب تا به حال بی سابقه بوده است.
وی افزود: درآمد حاصل از مشارکت های مردمی و انجمن اولیا و مربیان نیز در این مدت 59 میلیارد و 900 میلیون ریال بوده است.
وی اضافه کرد: در طول فعالیت دولت یازدهم 40 باب مدرسه در این شهرستان با اعتبار تقریبی 2 میلیارد ریال به سیستم گرمایشی مرکزی تجهیز شد.
وی ادامه داد: بیش از 70 دستگاه لپ تاپ جهت طرح هوشمندسازی مدارس با اعتبار 2 میلیارد و 500 میلیون ریال خریداری و در بین مدرسه های این شهرستان توزیع شده است.
به گفته وی در این مدت بیش از پنج هزار نیمکت با اعتباری نزدیک به سه میلیارد و 500 میلیون ریال از محل درآمد منطقه و اعتبارات دولتی برای مدرسه های شهرستان خریداری شد.
وی با اشاره به تجهیز یکهزار و 10 کلاس درس آموزشی مدرسه ها به امکانات هوشمند، گفت: بیش از 50 دستگاه کامپیوتر نیز در بین مدارس با اعتباری بالغ بر 600 میلیون ریال به صورت مشارکتی خریداری شد.
وی با بیان اینکه تا سال 1393 شمسی برای هیچ یک از ساختمان های آموزش و پرورش سند تحصیل نشده بود، گفت: در فاصله سال های 93 تا 95 برای 47 مدرسه سند اخذ شد و 84 مدرسه نیز در آینده نزدیک سند مالکیت خود را اخذ می کند.
وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش منطقه مرحمت آباد عملکرد مطلوب در استان داشته است، گفت: بخاری های نفتی مرحمت آباد به عنوان اولین منطقه در استان در دولت یازدهم حذف شد و در زمان حاضر همه مدرسه های آن از سیستم گرمایشی استاندارد /شوفاژ/ برخوردار است.
وی افزود: این منطقه همچنین اولین منطقه استانی است که 100 درصد مدارس آن سنددار شده و همچنین به عنوان اولین منطقه در استان 100 صد در صد مدرسه های آن حداقل از یک کلاس درس استفاده می کند.
وی ادامه داد: کسب رتبه اول کشوری در آزمون پیشرفت تحصیلی توسط دانش آموزان رشته برق و تعمیر خودرو از دیگر موفقیت های این منطقه به شمار می رود.

** کشاورزی میاندوآب در مسیر افزایش بهره وری
فرماندار میاندوآب با اشاره به اینکه نزدیک به 52 هزار از زمین های کشاورزی این شهرستان آبی است، گفت: قبل از دولت یازدهم حدود 4.8 درصد زمین ها زیر شبکه آبیاری مدرن بود و این میزان در طول فعالیت دولت یازدهم به 8.6 درصد افزایش یافت.
امیری افزود: نزدیک به 2 هزار کیلومتر شبکه سیستم آبیاری و زهکشی در این شهرستان نیز شاهد پیشرفت 60 درصدی است.
وی با اشاره به اینکه در دولت یازدهم سالانه برای 20 تا 30 نهالستان در این شهرستان با در نظر گرفتن استانداردهای لازم تولید نهال سالم مجوز صادر شده است، افزود: در دولت تدبیر و امید زمینه ایجاد شهرک نهال در جوار مرکز تحقیقات کشاورزی این شهرستان انجام شده و به زودی عملیات احداث آن شروع می شود.
وی با بیان اینکه نزدیک به 40 نوع محصول زراعی و باغی از جمله گندم، سیب، چغندر و یونجه در این شهرستان کاشته می شود، افزود: 285 تراکتور و سایر ماشین آلات کشاورزی در دولت یازدهم برای ارتقای بازده تولیدات کشاورزی در این شهرستان جذب شده است.

** توسعه روستایی میاندوآب حاصل تدبیر دولت یازدهم
به گفته فرماندار میاندوآب قبل از روی کار آمدن دولت یازدهم 30 درصد جمعیت روستایی در 33 روستای این شهرستان از امکان گاز بهره مند بود و در طی سه سال گذشته این تعداد به 140 روستا با اعتباری بالغ بر 650 میلیارد ریال افزایش یافته است.
ناصر امیری ادامه داد: حدود 10 هزار و 500 واحد مسکونی از مجموع 26 هزار و 491 واحد مسکن روستایی این شهرستان در دولت یازدهم بهسازی و مقاوم سازی شده است.
وی افزود: 32 روستای این شهرستان از سال 94 تاکنون با صرف 9 تن قیر از محل از محل قیر رایگان سهمیه بنیاد مسکن و سهمیه استانداری بهسازی و آسفالت شده است.
امیری با اشاره به هزینه 100 میلیارد ریالی دولت یازدهم برای بهسازی راه های روستایی این شهرستان، اظهار کرد: نزدیک به 435 کیلومتر راه روستایی در این استان وجود دارد که از این میزان حدود 290 کیلومتر آسفالت شده است.

** بهره برداری از فاز دوم بیمارستان فاطمه زهرا (س) میاندوآب در دولت دکتر روحانی
معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه میاندوآب گفت: امسال فاز دوم بیمارستان فاطمه زهرا (س) میاندوآب به بهره برداری می رسد و اکنون بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
ناصر امیری افزود: این طرح باید در سال 84 به بهره داری می رسید اما 10 سال در روند عملیات عمرانی آن وقفه ایجاد شد و با پیگیری های صورت گرفته در سال 94 عملیات آن دوباره از سرگرفته شد.
وی افزود: به علت اینکه در گذشته در مراحل ساخت بیمارستان نظارت خوبی نشده بود و طرح مورد نظر با نیازهای امروزی تناسب نداشت، تغییراتی در طرح آن لحاظ شد و مساحت آن از هفت هزار مترمربع به 10 هزار مترمربع افزایش یافت.
وی بیان کرد: میاندوآب دارای 2 بیمارستان و هر کدام دارای 150 تخت است و با افتتاح فاز دوم بیمارستان فاطمه زهرا (س) تعداد تخت های بیمارستانی در این شهرستان به حدود 400 تخت افزایش می یابد.
وی بیان کرد: طرح بهداشتی کلینیک تخصصی نیز در زمینی به مساحت یکهزار و 800 مترمربع و با برآورد اعتبار 40 میلیارد ریال در محوطه بیمارستان فاطمه زهرا (س) در حال اجراست و امسال به بهره برداری می رسد.
وی اضافه کرد: با بهره برداری از این کلینیک، پزشکان تمام تخصص های رشته پزشکی در 2 نوبت صبح و عصر به بیماران خدمات ارائه می دهند.
به گزارش ایرنا شهرستان میاندوآب با جمعیتی بالغ بر 277 هزار نفر و مساحتی در حدود 2 هزار و 147 کیلومتر مربع دارای سه شهر میاندوآب، چهاربرج و باروق و 198 روستای دارای سکنه است.
7129/3072
** خبرنگار: توحید محمودپور ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.