به گزارش ایرنا، رئیس کانون کارآفرینی استان آذربایجان شرقی در آئین افتتاح این مدرسه با بیان اینکه سرفصل های کنونی دانشگاه ها بر محور کارمندسازی تدوین شده و این در حالی است که دولت درصدد چابک سازی است، گفت: مدرسه کسب و کار تبریز به عنوان سیستم کمکی به نظام آموزشی کشور راه اندازی می شود.
بهرام ستاری اظهارکرد: در این مدرسه شیوه های نوین کارآفرینی و مهارت های عملی در سطح داخلی و بین المللی به منظور پاسخگویی به دغدغه بیکاری آموخته می شود.
وی با اعلام اینکه پنجمین تولید کننده مهندس در دنیا هستیم اما مهارت های لازم آموخته نمی شود، گفت: این مدرسه محلی برای آموزش مهارت های آموخته نشده خواهد بود.
ستاری با اشاره به اینکه یکی از دغدغه های والدین مدیریت فراگیری پول و هزینه به فرزندانشان است، گفت: در این مدرسه این مهارت آموزش داده می شود.
ستاری با بیان اینکه فراگیری کارآفرینی نیاز به عزم ملی دارد، گفت: این مدرسه که به شیوه نوین برای نخستین بار در کشور راه اندازی می شود محلی برای تربیت کارآفرینان بزرگ خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه کار تیمی، مهارت حل مسئله، مهارت نه گفتن ، مهارت مذاکره و بازاریابی و فروش از جمله مهارت هایی است که در این مدرسه آموزش داده می شود، اظهار کرد: تحقق شعار 'شهروند کارآفرین، کشور کارآفرین' در مدرسه تبریز هدف گذاری شده است.
مدیر گروه دانشکده اقتصاد و مدیریت دانشگاه تبریز هم با بیان اینکه خلاقیت و کارآفرینی به صورت زنجیروار به هم متصل هستند، گفت: مشکل اصلی ما نوآوری و خلاقیت نیست بلکه تبدیل خلاقیت به محصول است.
صمد حسینی با اشاره به اینکه سپری کردن سه واحد کارآفرینی در دانشگاه ها اجباری شده است، گفت: از سال گذشته امکان انجام کارهای پژوهشی برای استادان دانشگاه ها فراهم شده است.
عضو شورای شهر تبریز هم با بیان اینکه سیاست شورا اعتماد آفرینی برای سرمایه گذاری است، گفت: این شهر دارای هویت ملی و مذهبی و ظرفیت های مناسب اقتصادی و کسب و کار است و هیچ کس نمی تواند برای ما نسخه موفقیت تهیه کند و باید خودمان سعی کنیم .
سعید نیکو خصلت با اعلام حمایت شورای شهر تبریز برای حمایت از استارت آپ ها (کارآفرینان نوپا) گفت: از هر تلاش علمی که امکان ثروت آفرینی و اشتغال زایی داشته باشد حمایت می کنیم.
به گزارش ایرنا علاقمندان برای حضور مدرسه کارآفرینی و کسب و کار تبریز می توانند از طریق سامانه اینترنتی کانون کارآفرینی استان آذربایجان شرقی ثبت نام کنند.
آذربایجان شرقی با داشتن حدود 5 هزار واحد تولیدی فعال از قطب های کارآفرینی و کسب و کار در کشور محسوب می شود.
خبرنگار: پرویز انصاری**انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
3071/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.