به گزارش خبرآنلاین، نمایشگاه عرضه محصولات 30 صندوق خرد محلی استان بوشهر در سال 96 که به فرموده رهبر معظم انقلاب سال «مقاومت اقتصادی، تولید و اشتغال» نامگذاری شده است با هدف ایجاد اشتغال مناسب و پایدار در روستای بویری از توابع شهرستان دشتستان برگزار گردید.

اعضای این صندوق با دریافت تسهیلات اشتغالزایی کم بهره از صندوق کارآفرینی امید و تولید محصولات مختلف شامل صنایع دستی، پوشاک و لباس محلی، تولید محصولات غذایی مختلف از خرمای استان و ... باعث ایجاد اشتغال برای بیش از 480 نفر از بانوان روستایی استان شده اند.

در این نمایشگاه که با استقبال و همکاری پرشور و بی نظیر اهالی روستای بویری و توابع برگزار گردید علی اصحابی معاون ساماندهی و توانمند سازی صندوق کارآفرینی امید، مرتضی شهبازی مدیر صندوق استان بوشهر، خانم مافی مدیر پروژه صندوق های خرد محلی کشور و تنی چند از مسئولین و مدیران استانی حضور یافتند و از نمایشگاه محصولات تولیدی دیدن کردند.

علی اصحابی در سخنانی افزود: تقویت صندوق های خرد محلی برای تقویت توان تولید و استفاده از ظرفیت و منابع روستایی که از ارکان تولید و اشتغال هستند از برنامه های مهم صندوق کارآفرینی امید است.

وی اضافه کرد: شناخت و بکارگیری مجموعه منابعی که در روستا است و تشویق و ترغیب روستائیان بویژه قشر بانوان در قالب صندوق های خرد و همچنین حمایت و تقویت این صندوق ها می تواند تحولی در توسعه اشتغال محلی و روستایی که از تاکیدات مقام معظم رهبری و دولت است، باشد.

اصحابی بیان کرد: خدمات صندوق کارآفرینی امید در حوزه اشتغال زایی و حمایت از کارگاههای تولیدی در چند سال اخیر برابر طول عمر دولت های نهم و دهم بوده است.

معاون ساماندهی و توانمند سازی صندوق کارآفرینی امید کشور گفت: روند حمایت صندوق از این صندوق های خرد برای ارائه خدمات بیشتر به اعضا همچنان با قوت بیشتر ادامه خواهد داشت تا فعالیت صندوق ها و توسعه کسب و کار در روستاها بیشتر رونق گیرد.

خانم مافی مدیر پروژه صندوق های خرد محلی کشور گفت: امروزه بانوان ایرانی در عرصه‌های مختلف دنیا به مقام‌های مهمی دست یافتند و بانوان با شرکت در فعالیت های اقتصادی و ایجاد اشتغال باعث رونق بیشتر اقتصاد کشور و رفاه بیشتر خانواده ها شده اند.

وی اضافه کرد: هدف و سیاست صندوق کارآفرینی امید حمایت از کسب وکارهای خرد وکوچک و اشتغالزایی پویا و هدفمند می باشد که یکی از ابعاد آن ایجاد صندوق های خرد محلی در کشور با هدف ایجاد اشتغال برای بانوان روستایی که از امکانات کمتر و انگیزه بیشتری برای اشتغال و کسب درآمد برخوردارند، می باشد.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان بوشهر گفت: از 600 صندوق خرد زنان روستایی که در سال 95 در سطح کشور تشکیل و حمایت شد 30 صندوق سهمیه استان بوشهر بود که 480 فقره تسهیلات با حداقل همین تعداد اشتغالزایی به این صندوق ها پرداخت شد.

مرتضی شهبازی افزود: این صندوق ها که در روستاها توسط بانوان تشکیل شد در حوزه های مختلف کشاورزی، صنایع دستی، خدمات و تولیدات خانگی فعالیت می کنند که بیشترین حوزه فعالیت آنها در زمینه صنایع دستی محلی است.

وی یادآور شد: اعضای صندوق و کارآفرینان روستایی بیش از هر چیز نیازمند خلاقیت در تولید، عرضه و یافتن روشهای موثر بازاریابی هستند که با توجه به علاقه مند بودن تولیدکنندگان بیش از هر چیز باید به این مقوله پرداخت.

مدیر صندوق کارآفرین امید شهرستان دشتستان گفت: طبق تفاهم نامه صندوق کارآفرینی امید با صندوق خرد زنان روستایی در سال 95 برای تقویت و حمایت از فعالیت های زنان روستایی و بانوان کارآفرین ایجاد 600صندوق خرد در کشور در دستور کار قرار گرفت که از 30صندوق سهیمه استان بوشهر 24صندوق در روستاهای دشتستان تشکیل شد.

کیمیا کوهکن افزود: با همت، تلاش و علاقه بانوان روستایی شهرستان دشتستان پس از تشکیل و آغاز فعالیت صندوق ها به هر صندوق تسهیلات کم بهره تا سقف 150 میلیون ریال پرداخت شد و همچنان این روند ادامه خواهد داشت.

درپایان مراسم نیز با اهداء لوح و جوایز از شرکت کنندگان و بانوان کارآفرین تقدیر بعمل آمد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 621400
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.