رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی آذربایجان غربی گفت: سال گذشته دانشگاه جامع علمی کاربردی استان جز واحدهای برتر در کارآفرینی معرفی شده است.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی جم عزتی راد در مراسم تجیل از مدرسان دانشگاه علمی کاربردی به مناسبت گرامیداشت هفته معلم، ضمن تکریم جایگاه معلم افزود: سال گذشته دانشگاه جامع علمی کاربردی اذربایجان غربی در بحث کارآفرینی جز واحدهای برتر استانی در کشور معرفی شد و 60 طرح کارآفرینی استان مورد تایید ستاد مرکزی دانشگاه در تهران قرار گرفت و جوایزی نیز به این طرح ها تعلق گرفت.

وی با بیان اینکه حاکمیت و نظام اسلامی چشم امید به معلمان داشته و همه تغییرات و تحولات اجتماعی و آموزشی به واسطه تعالیم این بزرگواران مهیا می شود تصریح کرد: مدرسان دانشگاه جامع علمی کاربردی در آموزش و تربیت نسل جوان با فرصتها و چالش های عدیده ای روبه رو هستند.

عزتی راد معلم را کلید امنیت، آسایش و رشد و توسعه هر کشور دانست و افزود: معلم و مدرس نقش عمده ای در ایجاد مولدهای کارآمد در جامعه دارند.

وی با بیان اینکه ایجاد توازن دقیق بین سنت و مدرنیته به واسطه مدرسان فراهم می شود تصریح کرد: باید مدرسان و معلمان چالش ها را به فرصت تبدیل کرده و هر روز برای رشد علم و توسعه بخشهای مختلف  بکوشند تا این توازن برقرار شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی آذربایجان غربی وجود معلمان را الهام بخش و هادیان علم و دانش توصیف کرد و افزود: معلمان عامل خودشناسی هستند.

وی با اشاره به سال اقتصاد مقاومتی اشتغال و تولید افزود: دانشگاه جامع علمی کاربردی با ربع قرن فعالیت عهده دار آموزش های مهارتی در کشور بوده که امید است نقش خود را به نحو احسن عملی کند.

عزتی راد با بیان اینکه دانشگاه علمی کاربردی باید نقش خود را به بهترین نحو به عنوان دانشگاه کارآفرین ایفا نماید تصریح کرد: باید حاکمیت و دانشگاه بایکدیگر هم افزایی کنند و این هم افزایی بواسطه میزان کارافرینی دانشگاه بستگی دارد.

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی آذربایجان غربی کیفیت آموزشی را مولفه کارآفرینی عنوان کرد و افزود: مدرسان توانمند از مولفه های اصلی در بالابردن کیفیت اموزشی دانشگاه است.

وی با اشاره به جذب مدرسان توانمند در سال جدید در دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان غربی گفت: از طریق رتبه بندی های انجام شده مقیاس بندی لازم در مرکز استان با سایر واحدهادر بحث سنجش پتانسیل و گسترش آن اقداماتی در دست انجام است.

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی آذربایجان غربی افزود: بیش از 90 درصد رشته های جدید به تناسب نیاز مراکز دانشگاهی اختصاص یافته است.

عزتی راد با اشاره به برنامه های دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان غربی در سال گذشته افزود: فعالسازی دفاتر کارآفرینی، برگزاری امتحانات ترم در مراکز،استقرار دفتر کاریابی در دانشگاه،برگزاری نمایشگاه در هفته پژوهش و ایجاد مدرسه کسب و کار از جمله برنامه های دانشگاه از تیرماه 95 تا اردیبهشت امسال در استان بوده است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.