میرعلی اکبر بنی هاشمی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در سلماس افزود: با این کمک های مردمی 465 نفر از زندانیان دارای جرایم غیرعمد آذربایجان غربی آزاد می شوند و این استان جزو 3 استان برتر کشور در جذب مشارکت های مردمی شناخته شده است.
وی ادامه داد: تا سه هفته دیگر نیز زندانیان زیر 50 میلیون تومان نیز آزادسازی شده و بخش عمده ای از زندانیان جرایم غیر عمد نیز با فرآیند تکمیل پرونده و تسریع در زمان رهایی از زندان آزاد می شوند.
وی گفت: در سال گذشته با پرداخت 355 میلیون تومان 280، نفر از زندانیان آزاد شدند که امسال این مبلغ با رشد هفت برابری مواجه بوده و این امر نشان دهنده همکاری خیران نیک اندیش، شهروندان و دستگاه های اجرایی استان با اداره کل زندان ها برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد است.
بنی هاشمی بیان کرد: شاکیان بزرگترین خیران ما هستند زیرا با گذشت از حق خود موجب آزادی زندانیان جرایم غیرعمد می شوند و در این راستا طی سال گذشته 33 درصد شکایت کنندگان از حق خود گذشتند.
مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی آذربایجان غربی با بیان اینکه در زمان حاضر تنها شهرستان ارومیه در استان دارای ستاد دیه است، گفت: تا رمضان سال آینده 16 شهرستان دیگر این استان صاحب ستاد دیه می شود.
وی اشاره به اینکه ستادهای دیه شهرستان ها با تشکیل هیات مدیره کلید می خورد، اظهار کرد: این ستادها بر اساس اساسنامه فعالیت کرده و خیران کمک های خود را به صورت مستقیم به این ستادها پرداخت می کنند.
بنی هاشمی همچنین با اشاره به ضرورت توانمندسازی مددجویان و زندانیان و ایجاد اشتغال برای آنان گفت: با اداره کل فنی و حرفه ای آذربایجان غربی قرارداد بسته شده و بر اساس این قرارداد چهارصد هزار ساعت آموزش در قالب 150 نوع کارگاه آموزشی و حرفه آموزی به زندانیان عرضه می شود تا توانمند شوند و پس از آزاد شدن بتوانند شغل پیدا کنند.
به گزارش ایرنا بر اساس یک سنت حسنه، همه ساله در ماه مبارک رمضان جشن های گلریزان برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و زندانیان نیازمند دارای شرایط لازم در کشور و آذربایجان غربی برگزار می شود.
7156/ 3072
** خبرنگار: جمال فرخیان ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.