به گزارش روز شنبه خبرنگار ایرنا، شهاب الدین بی مقدار نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در اولین جلسه اتاق فکر کارآفرینی گفت: هدف از ایجاد اتاق فکر کارآفرینی، توسعه اشتغال و کارآفرینی است.
وی خاطر نشان کرد: در آذربایجان شرقی، جوانان فارغ التحصیل، نخبه و توانمند بی شماری داریم که دارای اختراعات زیادی هستند ولی به دلیل عدم آگاهی از قوانین و نبود توان مالی نتوانسته اند اختراعات خود را تجاری سازی کنند.
بی مقدار افزود: ما در اتاق فکر کارآفرینی با شناسایی و کشف استعدادها می توانیم گام های ارزشمندی در راستای کارآفرینی و اشتغال جوانان توانمند استان برداریم.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی به برگزاری همایش های کارآفرینی با موضوعات آی تی و آی سی تی اشاره کرد و افزود: هدف این است که تبریز را به عنوان مرکز آموزش آی تی و آی سی تی در منطقه شمالغرب تبدیل کنیم.
بی مقدار با اشاره به اخذ تسهیلات لازم برای ایجاد کارآفرینی و کارآفرینان گفت: ما تمام تلاش خود را برای اخذ تسهیلات از صندوق توسعه ملی و توسعه نوآوری کارآفرینان، برای همراهی با کارآفرینان استان انجام می دهیم.
وی ایجاد بانک اطلاعاتی و سایت اتاق فکر ویژه کارآفرینان را ضروری دانست و افزود: با شناسایی و کشف نیروهای کارآمد و متخصص، ایجاد بانک اطلاعاتی کارآفرینان و با حمایت های حقوقی و قانونی در حوزه های مختلف کارآفرینی می توانیم کارآفرینان را در راستای تولید اشتغال و بازارکار هدایت نماییم.
محمد حسین فرهنگی دیگر نماینده مردم تبریز،اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: حوزه کارآفرینی و آموزش های فنی و حرفه ای در مقاطع مختلف و در سال های محتلف در کمیسیون های مجلس مطرح و در مواردی نهایی شده است.
وی با اشاره به صندوق حمایت از صنایع دستی و صنایع کوچک، افزود: باید از ظرفیت های حوزه صنایع در استان در راستای اشتغالزایی بیشتر استفاده شود.
فرهنگی به قانون برنامه ششم توسعه اشاره کرد و گفت: در مجلس شورای اسلامی پیش بینی های خوبی در راستای حمایت از تولید صورت گرفته و تصمیمات مهمی اتخاد شده است.
وی، صنعت معدن و فرش استان را به عنوان سکوی پرتاب استان عنوان کرد و اختصاص سهم 55 درصدی به بخش تولید را از اهمیت این بخش برشمرد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی نیز هدف از ایجاد اتاق فکر کارآفرینی را، شناسایی، آموزش، هدایت و راهنمایی کارآفرینان استان عنوان کرد و گفت: در این اتاق فکر می توانیم کارآفرینان را از منظر ظرفیت های حقوقی و قانونی و توسعه مشاغل خانگی در راستای ایجاد اشتغال توانمند سازیم.
یعقوب نماینده، اتاق فکر کارآفرینان و نمایندگان مجلس را حلقه مفقوده بین آموزش و تولید دانست و اظهار امیدواری کرد: با تداوم آن گام های ارزشمندی در راستای کارآفرینی و اشتغال در استان برداشته شود.
خبرنگار: نعمت مرادپور ** انتشار دهنده:محمد رستگار
6132/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.