رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان غربی از عضویت بیش از 11 هزار عضو حقیقی و حقوقی در سازمان خبرداد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی امین آقایی در نشست خبری امروز که به مناسبت سالروز تاسیس نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی برگزار شده در جمع خبرنگاران بااشاره به نیروهای فعال در حوزه نظام مهندسی کشاورزی آذربایجان غربی تصریح کرد: با گذشت  15 سال از تاسیس این سازمان 11 هزار و 165 نفر عضو حقیقی و 631 عضو حقوقی در نظام مهندسی کشاورزی استان فعال هستند.

وی با اشاره به 13 هدف سازمان نظام مهندسی کشاورزی اذربایجان غربی که در راستای تحقق اهداف کشاورزی معین شده اند تصریح کرد: گسترش دانش و فن اوری جدید در بخش کشاورزی، حفظ و پایداری محیط زیست و منابع تجدید پذیر، افزایش کمی و کیفی تولیدات و حمایت از حقوق صنفی مهندسین کشاورزی، سازماندهی امر اشتغال فارغ التحصیلان این حوزه بخشی از اهداف مدنظر سازمان است.

آقایی با اشاره به فعالیتها و اقدامات نظام مهندسی آذربایجان غربی تصریح کرد: صدور شماره عضویت، رتبه بندی 2 هزار و 191 عضو حقیقی و حقوقی سازمان، بازآموزی دوره مهارتی برای فارغ التحصیلان بخش کشاورزیبرای ورورد به بازار کار،برگزاری دوره های آموزشی و ازمون،صدورو ابطال و تمدید پروانه از اقدامات نظام مهندسی استان است.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان غربی با بیان اینکه ازبدو تاسیس سازمان 761 دوره آموزشی در استان برگزار شده است خاطر نشان کرد: 44 دوره آموزشی در سال گذشته برای یک هزار و 567 نفر در استان برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه طی 15 سال گذشته 61 آزمون برای 3 هزار و 463 نفر شرکت کننده برگزار شده است افزود: در سال گذشته 7 آزمون برای 552 شرکت کننده در اذربایجان غربی برگزار شده است.

آقایی گفت:در سال گذشته 888 پروانه بهره برداری در بخش دامپروری، 865 واحد مرغداری، 340 واحد ماهیان سرد و گرم آبی، 453 واحد فروشندگی سموم، 59 واحد کلینیک گیاه پزشکی، 108 واحد گلخانه، 12 واحد پرورش قارچ و6برای 6 شرکت دفع آفات نباتی در استان پروانه صادر شده است.

وی با بیان اینکه طرح بکارگیری ناظر فنی در مزارع و باغات استان به صورت پایلوت در آذربایجان غربی برای اولین بار اجرا می شود تصریح کرد: با همکاری 440 ناظر در باغات سیب،انگورو نهال و مزارع چغندرقند،ذرت، گندم ،آفتابگردان،سیب زمینی این طرح عملیاتی می شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان غربی بکارگیری مسئولین فنی در واحدهای تولیدی دارای پروانه استان را از اقدامات مهم نظام مهندسی کشاورزی آذربایجان غربی عنوان کرد و افزود: بکارگیری 650 نفر از مسئولین فنی در واحدهای تولیدی و صنعتی و  گیاه پزشکی از اقدامات موثر این سازمان است.

وی با اشاره به اینکه نظام مهندسی استان با 16 دستگاه دولتی و 20 تشکل و اتحادیه در بخش کشاورزی در ارتباط است اظهار کرد: در 17 شهرستان آذربایجان غربی دفتر نمایندگی و شعبه فعال وجود دارد.

آقایی با اشاره به انتظارات نظام مهندسی استان از مسئولین افزود: توجه به جایگاه قانونی نظام مهندسی در بکارگیری از ظرفیت این سازمان در امور مرتبط، حمایت از ناظرین و کارشناسان فنی، واگذاری پروژه های آموزش بهره برداران، توجه به بیمه مهندسین از جمله اننظارات سازمان است.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان غربی با اشاره به اولویت های 8 گانه نظام مهندسی کشاورزی استان تصریح کرد: ریشه کنی بیسوادی با همکاری فنی و حرفه ای، توسعه کشت زعفران ،سنجد و گیاهان دارویی، ترویج سیستم آبیاری، صدور پروانه در پنجره واحد، صدور شناسنامه باغات برای افزایش بازدهی و توبلید محصول مرغوب بخشی از از این اولویتها در سال 96 است.

آقایی با اشاره به اینکه دانش فنی به عنوان نهاده تلقی شود اظهار کرد: اگر چه تهیه نهاده مرغوب در تولید محصول باکیفیت موثر است ولی چنانچه دانش و مهارت بهره گیری از ان توسط کارشناسان  ارائه نشود نتیجه خوبی بدنبال نخواهد داشت.

وی یادآورشد: به مناسبت سالروز تاسیس نظام مهندسی کشاورزی و عید فطر صدور کارت عضویت و تمدید آن از 27 خرداد تا 10 تیرماه با 50 درصد تخفیف به کلیه اعضای حقیقی و حقوقی انجام می شود.

 


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.