امین آقایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با استفاده از کارشناسان این سازمان، 154 شبکه مهندسی و فنی در مراکز دهستان ها در آذربایجان غربی فعالیت می کند.
وی اظهار کرد: صدور شماره عضویت برای اعضا، رتبه بندی برای 2 هزار و 141 نفر، بازآموزی و نوآموزی و توجه به آموزش های مهارتی، برگزاری 761 دوره آموزشی و 61 آزمون مختلف با مشارکت سه هزار و 460 نفر از فعالیت های مهم این سازمان در راستای ارتقای دانش کشاورزی اعضاست.
وی اضافه کرد: برگزاری دوره آموزشی و آگاهسازی برای امر احیای دریاچه ارومیه در بیش از یک هزار و 200 روستای استان نیز از برنامه هایی بوده که در این استان و توسط این سازمان صورت گرفته است.
وی بیان کرد: همکاری با سازمان جهاد کشاورزی برای کشت جایگزین پیاز زعفران، همکاری با نهضت سواد آموزی و ریشه کنی بیسوادی و معرفی 400 مربی، به کار گیری 440 نفر ناظران فنی در باغ های کشاورزی و زراعی شامل سیب و انگور نیز از دیگر اقدامات شاخص سازمان است.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان غربی گفت: نظارت 88 نفر از مهندسان کشاورزی بر کمباین ها و کارنده ها، به کار گیری 650 نفر از مسئولان فنی در واحدهای تولیدی و صنعتی و واحدهای گیاه پزشکی مهم ترین فعالیت های چند ساله سازمان است.
آقایی افزود: در حال حاضر 900 نفر مهندس علوم و صنایع غذایی در این سازمان عضو هستند که دنبال حل مشکل و به کار گیری و اشتغال آنها در واحدهای مرتبط هستیم.
وی ادامه داد: این سازمان با 13 هدف از جمله حمایت از حقوق صنفی مهندسان، تلاش برای ایجاد اشتغال، گسترش دانش و فناورری، حفظ محیط زیست، نظارت بر حسن اجرای کار جامعه هدف فعالیت می کند.
آقایی اظهار کرد: تقویت و توجه به جایگاه حقوقی سازمان در ادارات و سازمان ها و اجرای صریح قانون، حل مشکل مقاومت مدیران واحدهای تولیدی برای بکارگیری کارشناسان فنی، حمایت از ناظرین فنی و مهندسی، کار سپاری ادارات و دستگاهها به سازمان، افزایش تعداد بیمه مهندسین و توجه شرکت های خدمات بیمه ای به این موضوع از جمله درخواست های سازمان از مسوولان است.
وی ادامه داد: تداوم فعالیت های آموزشی توسط ستاد احیای دریاچه ارومیه، تقویت موضوع کارورزی، واگذاری پروژه های آموزش بهره برداران، تقبل 20 درصدی هزینه ناظرین فنی توسط دولت، از خواسته های سازمان برای ارتقای جایگاه مهندسین است.
به گزارش ایرنا سوم تیرماه شانزدهمین سالروز تاسیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی در کشور است.
7125/2093 **خبرنگار : طاهره نوید آرین ** انتشار دهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.