نماینده مردم شهرستانهای ماکو، چالدران، شوط و پلدشت در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: سرعت بخشی به روند اجرای پروژه های عمرانی، بهداشتی و آموزشی در شهرستانهای ماکو، چالدران، شوط و پلدشت برای ما از اهمیت خاصی برخوردار است.

شریف پور در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی، با اشاره به پروژه های اجرایی و در دست اجرای در حوزه اتخابیه خود گفت: خط انتقال آب از رودخانه ارس به سد کرم آباد از مهمترین پروژها در زمینه خط انتقال آب برای اراضی زراعی میباشد که اعتبار اختصاص داده شده برای این پروژه  1196 میلیارد تومان می باشد و تا به امروز 366 میلیارد تومان پرداختی صورت گرفته که اعتبارات اخذ شده از سوی صندوق توسعه ارزی بوده است.

در ادامه با اشاره به اجرای رویه های 6 گانه گمرک پلدشت افزود: پروژه گمرک مرزی پلدشت نیز در مراحل پایانی و نزدیک شدن به مرحله شروع فعالیت میباشد.

عین اله شریف پور با تاکید بر این که، در سالیان گذشته با وجود هزینه گذاری های گزاف، از این گمرک مرزی به عنوان یک پل استفاده می شد، گفت: امروزه شاهد پیشرفت چشمگیری در این گمرک هستیم به گونه ای که هم صادرات و هم وادرات رونق دارد.

وی با تشریح پروژه سوم به عنوان مهم ترین پروژه افزود: پتروشیمی آذربایجان از نظر اهمیت منطقه ای و ایجاد شغل بسیار مهم و تاثیر گذار در اقتصاد جامعه می باشد؛ این پروژه در روستای بهلول آباد واقع در بخش مرکزی پلدشت تاسیس شده است.

نماینده مردم شهرستانهای ماکو، چالدران، شوط و پلدشت در ادامه با اشاره به تشکیل جلسات متعدد با وزیر نفت و سایر وزیران در این خصوص گفت: در پی تامین خوراک خام پتروشیمی هستیم که با تامین آن و شروع فعالیت، برای بسیاری از افراد جامعه شغل ایجاد خواهد شد.

شریف پور در ادامه با تاکید بر این که روستاهای شهرستان ماکو 23 درصد، چالدران 6 درصد، شوط 78 درصدی، پلدشت 13 درصد از نعمت گاز برخوردار هستند افزود: در نشست های متعددی که با وزیر نفت داشتیم با درخواست ما از سوی این وزیر دستور داده شد تا پروژه گازرسانی  به این 4 شهرستان سرعت گیرد.

وی در ادامه با تاکید بر از سرگیری پروژه کارخانه سیمان مهر ماکو گفت: پیگیری و رصد های صورت گرفته حاکی از آن است که این کارخانه  بدون مشکلی به کار خود ادامه می دهد که در آینده نزدیک باید شاهد به راه افتادن فاز اول باشیم.

شریف پور با ابراز خبری مبنی بر قول رئیس دانشگاه علوم پزشکی برای ساخت 14 خانه بهداشت در روستاهای شهرستان های ماکو، چالدران، شوط، پلدشت گفت: از نظر بهداشتی 20 واحد و خانه بهداشت در سطح 4 شهرستان در دست احداث است.

وی با اشاره به وضعیت راها و پروژهای اجرایی در این زمینه افزود: 7 کیلومتر جاده چالدران به قره ضیاءالدین در حال روکشی آسفالت بوده و 2 و نیم کیلومتر جادر پلدشت – مرگنلر فعال و در حال ساخت میباشد که امید است تا پایان سال شاهد بهره برداری آن باشیم.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.