به گزارش ایرنا محمد آزادی روز یکشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری اولین المپیاد ورزشی زیر 16 سال استان های شمالغرب کشور در تابستان امسال افزود: برگزاری این المپیاد منطقه ای تعامل و هم افزایی استان های شمالغرب کشور را در ورزش قهرمانی و حرفه ای، بانوان، همگانی، روستایی و عشایری و آموزش را موجب می شود.
این مسابقات در 16 رشته ورزشی برای پسران و 16 رشته ورزشی برای دختران در رده سنی زیر 16سال به میزبانی پنج استان برگزار می ‌شود.
وی ادامه داد: پسران در رشته های هندبال، بسکتبال، تکواندو، والیبال، شمشیربازی، کشتی، ژیمناستیک، دو ومیدانی، وزنه برداری، قایقرانی، کاراته، جودو، شنا، بدمینتون، ووشو و تیراندازی برگزار خواهد شد.
وی اضافه کرد: بانوان نیز در رشته های تیراندازی با کمان، قایقرانی، والیبال، دو ومیدانی، شمشیربازی، شطرنج، ژیمناستیک، ووشو، کاراته، بسکتبال، هندبال، تکواندو، شنا، تیراندازی، بدمینتون و جودو با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.
رئیس گروه ورزش قهرمانی و حرفه ای اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی اظهار کرد: این استان در این رویداد ورزشی میزبان مسابقات والیبال، شمشیربازی و کشتی بخش پسران و نیز مسابقات دو ومیدانی، شمشیربازی و شطرنج بخش دختران خواهد بود.
وی افزود: ایجاد زمینه حضور موفق ورزشکاران و استعدادهای برتر استانی در بازی‌های آسیایی 2018 و بازی‌های المپیک 2020 توکیو از دیگر اهدافبرگزاری این جشنواره استانی است.
به گزارش ایرنا اولین المپیاد ورزشی منطقه ای با هدف هم افزایی و همکاری های مشترک تابستان سال جاری در پنج استان آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، اردبیل و کردستان در بخش های آقایان و بانوان برگزار می شود.
8135/ 3072 ** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.