یوناتن بت کلیا عصر روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ملت ایران در این حماسه سیاسی با نشان دادن انسجام خود در پای صندوق های رای حضور یافتند و درس بزرگی به جهانیان دادند.
نماینده آشوریان و کلدانیان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه امروز دنیا در برابر وحدت و همبستگی ملت ایران حیرت زده شده است، ادامه داد: ارزش مملکت از هر قومیت و زبانی بالاتر است و اگر مملکت نباشد وجود هیچ یک از قومیت ها ارزشی نخواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه ایران رنگین کمانی بی نظیر از اقوام و ادیان ابراهیمی است، افزود: قومیت های مختلف در قرن های متمادی در ایران با صلح و صفا در کنار هم زندگی کرده اند و مردمان این سرزمین از کرد و ترک گرفته تا مسیحی و زرتشتی در عرصه های مختلف اجتماعی و سیاسی حضور باشکوهی داشته اند.
نماینده آشوریان در خانه ملت اضافه کرد: 90 در صد جمعیت اقلیت های دینی و به ویژه آشوریان همواره در تمامی انتخابات شرکت کرده اند.
دبیرکل اتحادیه جهانی آشوریان اظهار کرد: فردی که در دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری انتخاب می شود، رئیس جمهور تمامی قومیت ها اعم از کرد و ترک، شیعه و سنی و تمامی اقوام است.
به گزارش ایرنا، دبیر کل اتحادیه جهانی آشوریان 2 روز پیش با صدور بیانیه ای از مردم و به ویژه جامعه آشوریان برای حضور پرشور در پای صندوق های رای دعوت کرده بود.
دوازدهمین دوره انتخابات رئیس جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا امروز در حال برگزاری است.
8135/ 3072
** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.