به گزارش ایرنا، امروز شیعه و سنی، ارمنی و آشوری و کلدانی در این استان در صفوف بهم فشرده و دوشادوش هم آمده اند تا علاوه بر مشارکت در تعیین سرنوشت سیاسی کشور، جواب محکمی به یاوه گویان استکبار جهانی بدهند و یک بار دیگر اتحاد خود را به جهانیان نشان دهند.
آذربایجان غربی از جمله استانهایی است که پیروان ادیان و مذاهب مختلف سال ها در کنار یکدیگر زندگی کرده و همواره وحدت، یکپارچگی و انسجام خود را در راستای آرمان های انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی حفظ کرده اند.
حضور در میان صف های طولانی آنان و نشستن پای صحبت برخی از ارامنه و پیروان آشوری ارومیه، این حقیقت را روشن می کند که آنان هرگز فریب توطئه های دشمنان را نخواهند خورد.
شارلوت اوشانا به عنوان یکی از شهروندان مسیحی آذربایجان غربی معتقد است که اقلیت های دینی حضور در انتخابات را وظیفه ملی خود می دانند و با شور و شوق تمام پای صندوق های رای حاضر می شوند.
وی با اشاره به تحلیل های نادرست استکبار جهانی نسبت به وضعیت اقلیت های دینی و بهره مند نشدن آنان از حقوق شهروندی، گفت: اقلیت های دینی برخلاف تحلیل دشمنان از حقوق حقه خود همواره برخوردار بوده اند و حضور در انتخابات و سهیم شدن در سرنوشت کشور نمونه بارزی از بهره مندی اقلیت های دینی از حقوق خود است.
وی اظهار کرد: هر رای اقلیت های دینی بدون تردید مهر باطلی بر توطئه های دشمنان است.
سرگون باباخانی دیگر اقلیت دینی/آشوری/ شرکت کننده در انتخابات اظهار کرد: امروز مسیحی و مسلمان و قومیت های مختلف یکپارچه کنار هم قرار گرفته اند تا همبستگی خود را برای دنیا اعلام کنند.
وی با بیان اینکه امروز دنیا شاهد مشارکتی غیرقابل باور برای دشمنان است، گفت: اقلیت های دینی از ساعت های اولیه صبح پای صندوق های رای حاضر شدند و رای خود را به صندوق انداختند.
این هموطن آشوری اظهار کرد: اقلیت های دینی سالیان متمادی در برهه های مختلف به وظیفه خود عمل کرده و هرگز خود را جدا از ملت ایران ندانسته اند.
یکی دیگر از آشوریان نیز با اشاره به اینکه چشم دنیا امروز به سمت ایران نشانه رفته است، گفت: بر خلاف تصور دشمنان مبنی بر نبود آزادی اقلیت های مذهبی در ایران، آمده ایم تا ثابت کنیم که در کنار سایر شهروندان کشور نسبت به آینده ایران حساس و سهیم هستیم.
سرگیز داود نژاد ادامه داد: برای عمل به وظیفه آمده ام و سهیم شدن در سرنوشت کشور وظیفه ای ملی است که هیچ اقلیت دینی تاکنون آن را فراموش نکرده است.
رئیس انجمن آشوریان ارومیه نیز با بیان اینکه انتخابات در ایران پشتوانه مردمی قوی دارد، اظهارکرد: حضور پرشور اقلیت های دینی نشان از مردم سالاری دینی در ایران دارد.
استانلی سیمونز، انتخابات را ظرفیتی بزرگ برای تحکیم مبانی وحدت کلمه در جامعه دانست و افزود: برای اینکه انتخابات به بهترین شکل ممکن برگزار شود، باید اقشار مختلف جامعه با یکدیگر همکاری کنند.
وی افزود: انتخابات همواره بستری برای وحدت، حضور پرشور و مقابله با دسیسه های دشمنان نظام و اسلام در آذربایجان غربی بوده و ترک، کرد، فارس، ارمنی و آشوری در آن با حداکثر مشارکت شرکت کرده اند.
کشیش کلیسای شرق آشور ارومیه نیز با بیان اینکه حضور در انتخابات حق هر شهروند ایرانی است، گفت: اقلیت های دینی نیز همانند هر شهروند ایرانی حضور در انتخابات را حق قانونی خود می دانند و در این دوره نیز حضوری پرشور دارند.
داریاووش عزیزیان با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه شرکت در انتخابات کشور را بیمه می‌کند، گفت: حضور در پای صندوق‌های رأی ضامن موفقیت کشور در برابر هر نوع تفکر غلط است.
وی افزود: مردم با حضور پرشور در انتخابات ثابت کرده اند که تا چه اندازه کشورشان را دوست دارند و همچنین اقوام مختلف اعم از اقلیت‌های دینی و سایر قومیت‌ها در کنار دیگر هموطنان خود با شرکت در انتخابات علاقه مندی و وفاداری خود را به وطن و پایداری آن نشان می‌دهند.
به گزارش ایرنا، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در روز جاری در حال برگزار است.
8135/ 3072
** گزارش از: شهین بیدادرس ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.