هادی ایازی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در زمان حاضر میانگین تخت بیمارستانی در کشور به میزان 1.7 تخت برای هزار نفر نیازمند ارتقاست و هدف گذاری برای رسیدن به 2.2 تخت برای هر هزار نفر در دستور کار قرار دارد.
وی با بیان اینکه دستیابی به این میزان تخت بیمارستانی با مشارکت بخش خصوصی و خیران امکان پذیر است، اضافه کرد: در دولت یازدهم تامین حدود 21 هزار تخت جدید هدف گذاری و 6 هزار تخت بیشتر از این میزان محقق شد.
معاون اجتماعی وزیر بهداشت اظهار کرد: 40 هزار تخت بیمارستانی نیز در دولت یازدهم نوسازی شد و دولت باید در آینده این کمبود تخت را جبران کند.
وی با اشاره به استاندارد جهانی میزان تخت بیمارستانی گفت: استاندارد جهانی متفاوت است و کشوری با 13 تخت برای هزار نفر نیز وجود دارد ولی میزان تخت بیمارستانی در کشور ترکیه در همسایگی ایران 2.7 برای هزار نفر است.
ایازی با بیان اینکه همه مردم ایران خیر هستند و مردم انگیزه بالایی برای انجام امور خیر دارند، ادامه داد: هم اکنون بیش از 40 بیمارستان خیریه در حال ساخت و بیش از 40 بیمارستان در حال فعالیت در کشور وجود دارد.
وی با اشاره به فعالیت خیران در تمامی حوزه های سلامت افزود: تعدادی درمانگاه و پلی کلینیک خیریه نیز در کشور وجود دارد که به مردم محروم خدمات ارائه می دهد.
وی ایجاد معاونت اجتماعی در دانشگاه های علوم پزشکی کشور را زمینه ای برای تسهیل فعالیت خیران عنوان کرد و ادامه داد: دولت با محدودیت های منابع مواجه است و کمک های خیران و مردم نیکوکار برای حل مشکلات مردم ضروری است.
به گزارش ایرنا از مجموع 120 هزار تخت بیمارستانی کشور 15 هزار تخت مربوط به بخش خصوصی بوده و 85 هزار تخت مربوط به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.
بر اساس اظهارات مسئولان حدود 30 هزار تخت بیمارستانی خصوصی برای 10 سال آینده کشور مورد نیاز است.
7125/3072 ** خبرنگار: طاهره نوید آرین ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.