دکتر مسعود رضایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با تشکیل این دفاتر در ماه جاری در بیمارستان های استان، از این پس بیمارانی که نیاز به استمرار مراقبت در منزل دارند پس از ترخیص از بیمارستان با مراجعه به این واحدها می توانند اطلاعات مراکز معتبر و دارای مجوز را دریافت کرده و قرارداد منعقد کنند.
وی با بیان اینکه با این اقدام، نظارت بر تداوم درمان نیز پس از ترخیص بیماران امکان پذیر خواهد شد،اضافه کرد: باید اذعان کرد در فرآیند درمان بیماری‏ها عوامل مختلفی چون تشخیص و طبابت پزشک و آمادگی بدن بیمار برای پاسخگویی به درمان و مراقبت‏های پرستاری، وی را در مسیر بهبود قرار می‏دهد.
رضایی ادامه داد: در واقع انتخاب راه توسط پزشک و ادامه آن از جانب پرستاران صورت می‏گیرد و هرگونه اختلال و کاستی در طی مسیر درمان، به طور قطع هدف پزشک را محقق نخواهد کرد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین افزود: وزارت بهداشت و درمان به منظور حفظ و ارتقای سلامت بیماران و نظارت بر تداوم درمان پس از ترخیص بیمار، شیوه نامه استاندارد نحوه ارائه خدمات مراقبت های پرستاری در منازل را ابلاغ کرده تا از این طریق از یک سو بیمار و خانواده وی از مراقبت های امن و اصولی بهره مند شوند و از سوی دیگر امکان رصد این بخش از فرآیند درمان بیماران نیز برای دانشگاه های علوم پزشکی فراهم شود.
رضایی همچنین با اشاره به محدویت‏های نگهداری طولانی مدت بیماران در بیمارستان‏ها و هزینه های آن برای خانواده ها، خاطرنشان کرد: نظام مند کردن مراقبت های پرستاری در منازل پس از ترخیص بیمار از بیمارستان و در راستای آن بهره مندی از حمایت های خانواده و حضور یک پرستار دارای تجربه و دانش کافی می تواند سیر بهبودی بیماری را تسهیل بخشیده و کوتاه تر کند و از مراجعه های غیرضروری اینگونه بیماران به بیمارستان ها بکاهد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین افزود: فهرستی از مراکز مجاز ارائه دهنده خدمات پرستاری در منازل در اختیار بیمارستان‏ها و در دسترس عموم مراجعان قرار گرفته است تا در صورت نیاز از خدمات مراکز مجاز بهره مند شوند.
وی در پایان گفت: با اجرای این طرح از سوی دیگر شاهد افزایش انگیزه برای انجام امور انتفاعی پرستاران نیز خواهیم بود.
در حال حاضر سه مرکز دارای مجوز به نام های بزرگ مهر و نسیم مهر در قزوین و نوید حیات در بوئین زهرا به صورت فعال در این عرصه خدمات دهی می کنند و بیماران می توانند با معرفی بیمارستان از این مراکز خدمت بگیرند.
15 بیمارستان در استان قزوین وجود دارد که هفت مورد آنها دولتی و سایر مربوط به بخش خصوصی و تامین اجتماعی است.
7388* 3013
خبرنگار:پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.