به گزارش ایرنا محمدرضا کارگر روز شنبه در بازدید از موزه ملی مدرسه 22 بهمن ارومیه و کانون پرورش فکری آذربایجان غربی با اشاره به ارائه مشورت های کارشناسی و طرح محتوا به این نهادها، افزود: راه اندازی این نوع موزه ها با محوریت آموزشی و نمایشگاهی می تواند کودکان و نوجوانان را به صورت ملموس و عینی با هویت اجتماعی و تاریخی آبا و اجدادشان آشنا کند.
مدیرکل موزه های کشور ضمن استقبال از طرح پیشنهادی راه اندازی موزه کودک در کانون پرورش فکری گفت: طرح چنین موضوعی نشانه جهشی برای توسعه به شمار می رود و کانون پرورش فکری آذربایجان غربی اولین کانون استانی است که در این حرکت فرهنگی و تاثیرگذار گام برداشته است.
کارگر در دیدار از نخستین موزه ملی مدرسه کشور در مدرسه 22 بهمن ارومیه نیز گفت: راه اندازی این موزه اقدام ماندگاری است که در صیانت از تاریخ آموزش و پرورش استان نقش مهمی دارد.
وی از اهتمام مسئولان آموزش و پرورش آذربایجان غربی در راه اندازی و مرمت این موزه در راستای صیانت از تاریخ منطقه قدردانی کرد.
به گزارش ایرنا مجوز تاسیس نخستین موزه تخصصی کودک در ارومیه در بهار 95 اخذ شده و این موزه آماده راه اندازی شده است.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با هدف آشنایی اعضای خود و نیز کودکان و نوجوانان استان با تاریخ و هویت فرهنگی کشور و منطقه برای راه اندازی این موزه اقدام کرده است.
موزه سیار کانون هم اکنون با رویکرد آشنایی دانش آموزان با تاریخ استان و فرهنگ بومی و محلی شروع به کار کرده است.
نخستین موزه مدرسه ملی کشور نیز در ارومیه از سال گذشته راه اندازی شده و اقدامات مرمتی آن در دست اجراست؛ بخشی از این موزه در دهه مبارک فجر سال گذشته به بهره برداری رسید.
آذربایجان غربی دارای 10 موزه و کاخ موزه با افزون بر 11 هزار قلم اشیا تاریخی است.
7125/3072 ** خبرنگار: طاهره نوید آرین ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.