معروف خلیلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: علاقمندان برای شرکت در این همایش ملی تا هشتم اردیبهشت امسال فرصت دارند مقالات خود را به دبیرخانه همایش در دانشگاه پیام نور مهاباد ارسال یا برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی WWW.MAHABADPNH.IR مراجعه کنند.
وی همچنین افزود: اهمیت وحدت در جهان متلاطم امروز و ارائه راهکارهای علمی در زمینه تقریب مذاهب نشان دهنده اهمیت و ضرورت برگزاری این همایش می باشد.
خلیلی بیان کرد: مقالات برتر با رعایت موازین علمی در نشریات دانشگاهی به چاپ می رسد.
وی از رئیس دانشگاه تقریب مذاهب به عنوان میهمان ویژه این همایش نام برد و افزود: صاحبنظران بسیاری از سراسر کشور در این همایش شرکت می کنند.
رئیس دانشگاه پیام نور مهاباد اظهار کرد: همایش ملی تقریب مذاهب و وحدت اسلامی با شرکت 250 میهمان خارجی با همکاری فرمانداری، شهرداری، شورای اسلامی شهر مهاباد و دانشگاه تقریب مذاهب برگزار می شود.
همایش ملی تقریب مذاهب و وحدت اسلامی 12 اردیبهشت ماه امسال از ساعت 9 تا 18همزمان با بزرگداشت روز معلم در سالن همایش های دانشگاه پیام نور مرکز مهاباد برگزار می شود.
محور و هدف این همایش ایجاد وحدت جهان اسلام، گسترش فرهنگ و معارف قرآن کریم و سنت پیامبر اکرم(ص)، ایجاد تفاهم میان متفکران جهان اسلام در زمینه های اعتقادی، فقهی، اجتماعی و سیاسی، توسعه اندیشه تقریب میان اندیشمندان و فرهیختگان جهان اسلام و آگاه کردن توده های مسلمان از توطئه های تفرقه انگیز دشمنان، تشکیل جبهه واحد در مقابل توطئه های تبلیغاتی و تهاجم فرهنگی دشمنان اسلام است.
تقریب مذاهب اسلامی در پرتو آیات قرآن کریم، عوامل تهدید کننده تقریب مذاهب اسلامی با استفاده از احادیث رسول اکرم(ص)، راهکارهای عملی کردن تقریب مذاهب اسلامی با استفاده از احادیث رسول اکرم، ضرورت تقریب مذاهب اسلامی، چالش ها و موانع، مقایسه مبانی فقهی تقریب مذاهب در منابع اهل سنت با مبانی فقهی امامیه از جمله محورهای همایش یاد شده می باشد.
نقش علما و اندیشمندان جهان اسلام در تقریب مذاهب اسلامی، نقش دانشگاه های جهان اسلام در تقریب مذاهب اسلامی، تاثیر منطقه ای و جهانی تقریب مذاهب اسلامی در قدرت جهان اسلام، تقریب مذاهب اسلامی با تاکید بر نکته مشترک جهان اسلام و بیداری اسلامی، همگرایی یا واگرایی مذاهب اسلامی، تقریب مذاهب اسلامی در پرتو دیدگاه های حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری از دیگر محورهای همایش ملی تقریب مذاهب و وحدت اسلامی در مهاباد است.
شهرستان مهاباد با حدود 237 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع است.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرسirnamahabad@ دریافت کنید.
3093**انتشار دهنده: پیمان پاکزاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.