به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرستان‌های آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضی موسوی شکوری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خوی با اشاره به لزوم رعایت اخلاق انتخاباتی از سوی نامزدها اظهار کرد: با توجه به اینکه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و شوراها قرار داریم، ضروری است دیدگاه‌های مقام معظم رهبری که در انتخابات مختلف سال‌های گذشته همچون ضرورت ترجیح دادن مصالح نظام بر مصالح حزبی و جناحی، پرهیز از تخریب یکدیگر و اجتناب از ارائه آمارهای سست، اجتناب از سخنان و تبلیغات اختلاف برانگیز و بیان کردن واقعیات و دوری جستن از اسراف مطرح فرمودند، از سوی نامزدها رعایت شوند.

امام جمعه خوی با تبریک روز بعثت پیامبر اکرم (ص) و ضمن اشاره به آثار و برکات بعثت از دیدگاه امیرمؤمنان (ع) افزود: امیرمؤمنان (ع) در یکی از خطبه‌های نهج البلاغه در مقام بیان آثار و برکات بعثت آن بزرگوار می‌فرماید که خداوند به برکت وجود او کینه‌ها را مدفون ساخت و آتش فتنه‌ها و دشمنی‌ها را خاموش کرد و به وسیله او افراد دور افتاده را به هم نزدیک و برادر ساخت و نزدیکانی را که در ایمان هماهنگ نبودند، از هم دور کرد، ذلیلان پاکدل را به وسیله او عزت بخشید و عزیزان خودخواه را ذلیل ساخت.

وی تصریح کرد: مأموریت هدایت خلق، تهذیب نفوس و تعلیم و تربیت امت، اقامه عدل، برچیدن اختلافات و آزاد کردن انسان‌ها از چنگال اسارت‌ها چنان سنگین است که آمادگی‌های ویژه‌ای را از نظر جسمی، روحی، علمی و اخلاقی می‌طلبد.

امام جمعه خوی بیان کرد: داشتن صداقت در گفتار، پایبند بودن به وعده‌ها و پیمان‌ها، امانت‌داری و حفظ اسرار الهی، علاقه و دلسوزی فوق‌العاده و عدم ترس از غیر خداوند از ویژگی‌های عمومی پیامبران در جهت انجام این رسالت‌های سنگین هستند.

عملکرد دولت در کمک به سیل‌زدگان آذربایجان مطلوب نبود

امام جمعه شاهین‌دژ نیز در خطبه دوم نماز جمعه این شهر با انتقاد از عملکرد دولت در کمک به سیل‌زدگان اظهار کرد: مگر کسی که در خانه‌اش نشسته بود می خواست عکس سلفی بگیرد که غرق شده است.
حجت‌الاسلام  والمسلمین نقی باقری با تبریک بعثت پیامبر اکرم(ص) اظهار کرد: پیامبر زمانی مبعوث شد که جهان در کفر و نفاق غرق شده بود و ایشان به تنهایی و با استفاده از اخلاق نیکویی که داشت توانست همه افراد را به دور خود جمع بکند

وی با ابراز نگرانی از حذف شدن احتمالی پرچم ایران در مذاکرات حج تصریح کرد: برخی اخبار تایید نشده از حذف شدن پرچم جمهوری اسلامی حکایت دارد که اگر صحت آن تایید شود و قطعا حذف پرچمی که نشان "الله" بر روی آن نقش بسته باعث شرمساری است.

امام جمعه شاهین‌دژ با ابراز تاسف از جان باختن تعدادی از هموطنان در سیل اخیر بیان کرد: متاسفانه دولت با توجیه غلطی همچون این‌که " این افراد رفته بودند عکس سلفی بگیرند" و یا "این افراد رفته بودند که سیل را ببینن" سعی دارد رفع اتهام بکند حال آنکه هیچ‌کدام واقعیت ندارد.

وی افزود: مگر افرادی که در خانه خود نشسته‌اند و سیل خانه آن‌ها را خراب می‌کند به تماشای سیل رفته بودند یا منتظر بودند که سیل به خانه‌هایشان بیاید و عکس سلفی بگیرند؟

باقری با انتقاد از عملکرد دولت گفت: قطعا اگر کسانی که در خانه‌های لوکس زندگی می‌کنند مسکن مهر را مزخرف نمی‌دانستند و به فکر محرومان بودند، این چنین حوادث دلخراشی رخ نمی‌داد.

وی با تشریح سخنان رهبر انقلاب در جمع نیروهای مسلح بیان کرد: طبق فرمایش رهبری هیچ‌کس حق ندارد که از دشمن بترسد و اگر کسی هم می‌ترسد نباید ترسش را به‌حساب ملت بگذارد.

امام جمعه شاهین‌دژ افرود: این ملتی که هشت سال به‌تنهایی مقابل دشمن ایستاد و در حال حاضر هم در سوریه از اهل بیت پیامبر دفاع می‌کند قطعا از دشمن نمی‌ترسد.

وی با کنایه به دولت نسبت به واردتات آب معدنی 40 هزار تومانی از آلمان گفت: کسانی که ماهیانه حقوق 240 میلیونی دریافت می‌کنند باید آب خوردن آن‌ها هم 40 هزار تومانی باشد.

 مایوس سازی دشمن در انتخابات پیش رو

امام جمعه میاندوآب نیز در خطبه دوم نماز با تاکید بر اهمیت رسیدگی به وضعیت معیشت شهروندان اظهار کرد: رهبر انقلاب همین چند روز پیش برای چندمین بار در دیدار با فرماندهان ارتش و با تاکید بر توجه به معیشت و اقتصاد مردم تذکر دادند بنابراین دولتمردان باید این موضوع را سرلوحه کار خود قرار دهند.

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن‌زاده افزود: بسیاری از شهروندان از مسائل اقتصادی و معیشتی در رنج هستند و در کنار آن با مشکل بیکاری و ازدواج جوانانشان نیز روبه‌رو هستند.

امام جمعه میاندوآب تصریح کرد: ایستادگی و مقابله با دشمنان از مؤلفه‌های قدرت است و قدرت اقتصادی، نظامی و سیاسی سه مؤلفه مهمی است که باید آنها را تقویت کرده و به تولید داخل اهمیت دهیم.

وی اظهار کرد: ترس از دشمن راه را برای نفوذ آنان باز می‌کند و به همین خاطر مسئولانی که می‌ترسند نباید ترس خود را به اسم مردم بنویسند.

حسن‌زاده گفت: باید با وحدت و همدلی در مقابل دشمنان ایستاد و با آنها مقابله کرد و مطمئناً اگر یکدل و صادق باشیم دشمنان هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند هم چنانکه با حضور حداکثری در انتخابات پیش رو و با مشارکت حداکثری مردم، دشمنان مأیوس خواهند شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 624548
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.